Bugünkü
Takvim
  • 23 Ekim 2010, Cumartesi

Posalı besin tüketin

Günlük gıda rejiminde posalı, lifli besinlere bolca yer vermek gerekir. En önemli posa kaynakları, kuru baklagiller, tam tahıllar, kabak, salatalık, yeşil fasülye, pırasa, bamya gibi sebzeler, karpuz, kavun, erik, incir gibi meyvelerdir. Meyveleri kabuğu ile tüketmek alınan lif miktarını artırır. Posalı gıdalar normal öğünde alındığı gibi ara öğünlere de serpiştirilmelidir. Yenilen bir yemekte, kepekli ekmeğin tercih edilmesi bile alınan posa miktarını artırır. Yemek üzerine bir bardak ılık su içilmesi, hem sindirime yardımcı olur, hem de yemek sırasında alınan liflerin su alarak şişmesine ve ve kitle etkisiyle barsak hareketlerini uyarmasına sebep olur.

KETEN TOHUMU EN İYİ İLACI
Kabızlık tedavisindeki en kıymetli doğal ilaç keten tohumudur. Yemeklerden önce bir tatlı kaşığı öğütülmüş keten tohumu alıp üzerine bol su içmek kabızlığı engeller. Keten tohumundaki müsilaj etkili maddeler su çekerek dışkıyı yumuşatırlar.

SİNAMEKİ MASUM DEĞİL
Sinamekinin kabızlıkta kullanımı ise tehlikelidir, sinameki masum bir bitki değildir, toksik maddeler de içerir ve vücut savunma mekanizmalarını çalıştırarak bu tehlikeli maddeleri bir an önce vücuttan uzaklaştırmak için barsak hareketlerini artırır. Uzun süre kronik kullanımında barsak yüzeyünde 'villus' adını verdiğimiz sindirime yardımcı dokuda tahribat yapar. Uzun vadede barsak kanserine eğilimi artırdığına dair önemli bilimsel çalışmalar mevcuttur kısa vadedeki yan etkileri de küçümsenecek gibi değildir aslında, vücuttaki mineral dengesini alt üst edebilir. Birçok şeyde olduğu gibi kabızlıkta da en doğrusu vücuda zarar vermeden doğal yollarla mücadele etmek ve beslenme ve dışkılamada yaşam boyunca uygulayabileceğimiz doğru değişiklikleri yapmaktır.

ALIŞKANLIĞINIZI DEĞİŞTİRME ZAMANI
Beslenme
alışkanlıklarımızı değiştirerek bile kabızlığı önlemek mümkün. Geçen yazımda da bahsettiğim gibi sabah uyanır uyanmaz aç karna içilen bir bardak ılık su bile, normal bir metabolizmaya sahip ve ek bir sorunu olmayan bir insanda kabızlığı tek başına bile önler. Çünkü hepimiz, 'mide-barsak refleksi' adında bir reflekse sahibiz ve midemiz boşken mide duvarına herhangi bir katı-sıvı gıda değdiğinde refleks olarak barsaklarımız çalışmaya başlıyor. Ayrıca boş bir mide barsak sistemine giden bu su, barsaklarda yıkama etkisi de yapıyor. Bu yöntem, basit ve etkili bir önlem olsa da oturmuş bir kabızlık probleminde etkisi yeterli olmayabilir. Bu durumda boş mideye içilen bir bardak ılık su ardından, erik, kayısı ve incir gibi meyveleri kuru veya yaş olarak yemek gerekir. Bu meyveler yoğun bitkisel lif içerdiğinden, içilen suyu çekip şişerler ve kitle etkisi oluşturarak barsakları çalıştırırlar..

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.
  • ve ya