Haberler


Ekrem Kızıltaş

Mesaj hepimize…

Seçmenlerin mesaj verdikleri kanaati, yerel seçimlerde karşılaşılan tablonun ağırlıklı sebeplerinden birisi olarak kabul ediliyor ve bu doğru. Ancak, kazananlar ve kaybedenler açısından bakıldığında, ortaya çıkan tablonun pireye kızıp yorgan yakma sözünü hatırlattığını da vurgulamak gerek.
Hizmet edecekleri konusunda şüphe olmayan adaylar yerine, kazandıklarına inanamadıkları için 'beni bir çimdikleyin' diyebilenlerin başarılı oldukları bir seçimi geride bıraktık. Hizmet etmeden geçirdikleri yıllarla ilgili utanmazca yalanlar söyledikleri ve bu herkesçe bilindiği halde kazananlar, ayrı bir bahis.
Sandıklara gitmeyerek ya da değişik şekillerde mesaj verenler, netice olarak hizmet özürlü olduğu bilinen bir zihniyete belediyeleri teslim etmiş oldular. Vatandaşlarımızın, ülke idaresini emanet ettikleri kadroya sıkıntılarını içeren mesajlar iletebilmek için bu zihniyete bir dönem daha katlanmayı göze almaları, ödenmesine pek de gerek olmayan bir bedeldi belki. Ama olan oldu.
Son 5 yılda hizmet yaptık diyerek verebilecekleri herhangi bir örnek bile bulamayanlar başta olmak üzere kazananların, bundan sonra olsun hizmet edebileceklerini umabilenler, işin düşündürücü tarafı. Yapmadıkları yapmayacaklarının garantisi olanların, hele de nasıl olsa hizmet etmeden de kazanabildiklerini gördükten sonra, artık hizmete hiç gerek görmeyeceklerini akıldan çıkarmamakta fayda var. Seçim sonrası ortaya çıkan tablo da buna yönelik işaretlerle dolu zaten.
Tablo ile alakalı genel yanılgı ise insanların kendilerini çok da ilgilendirmediğini düşündükleri hizmetlerin bile eninde sonunda herkesle ve hepimizle ilgili olduğunun unutulması. Toplu ulaşım geliştirilmediği ve gereken diğer tedbirler alınmadığı için içinden çıkılmaz hale gelen trafiğin, sadece yoldakiler için değil bekleyenler için de bir sıkıntı olduğunu anlamak çok da zor değil, mesela.
Yerel seçim sonuçlarından, bu kadarını beklemeyen CHP'liler çok memnun. Ancak başta İstanbul olmak üzere birçok şehirde kendilerini 1989 benzeri bir akıbet beklediğini hatırdan çıkarmamaları gerek. Bir an evvel hizmet alışkanlığı kazanmaya başlamazlarsa, insanımızın mesaj verme niyeti sayesinde kazandıkları belediyelerde başarılı olamayacakları, net.
Şehirlerimizin 5 yıl kaybetmesini kimse istemeyeceği için, bu başarısızlık konusu temenni olmaktan ziyade bir tespit. Hatta, bahsi geçenlerin çalışarak bizleri şaşırtmalarını bile temenni ederiz. Çünkü ülke bizim ve hizmet olmadan geçen sürelerin eninde sonunda hepimiz açısından kayıp olacağını söylemek gereksiz.
Seçimlerde insanımızın verdiği mesaj sadece partileri değil, memleketin geleceğini önemseyenleri de ilgilendiriyor. Nerede hata ve eksik olduğuna kafa yorup, şimdi ne yapabiliriz sorusuna cevap arayan ne kadar çok olursa, geleceğe ümitle bakma şansımız o kadar yüksek olur…

DİĞER YAZILAR İLERİ
DİĞER
Nihal Candan yeniden cezaevine dönecek mi? Anoreksiya nedeniyle tahliye olmuştu...
Duygu Nebioğlu çocukluk videolarını ilk kez paylaştı! Annesi Suphiye Orancı'ya 'duygu'sal çağrı: Senin için bu video!
Melisa Aslı Pamuk'un düğününden ilk görüntüler! Yusuf Yazıcı'yla paylaştı! Gelinliğini gören hayran kaldı...
Buruk'tan derbi neşteri! O yıldızlar gözden çıkarıldı
Vuslat Ne Demek? Vuslat Kelimesi TDK Sözlük Anlamı Nedir?
A101'de %40'a varan indirim! 21-24 Mayıs A101 aktüel fiyat listesi! 109 TL'den 59'a düştü...
14 derde çare oluyor! Soğan suyu içenin doktora ihtiyacı yok! Meğer kadınlardaki o sorunu...
GÜNÜN MANŞETLERİ
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.