Ayrıca mevcut yasa ile sadece 4/a (SSK) çalışması ve tescili yapılmış olanlar doğum borçlanması yaparken, Emekli Sandığı ve Bağ-
Kur'lular doğum borçlanmasından faydalanamazken; yapılacak ek madde ile Emekli Sandığı ve Bağ-Kur sigortalıları da doğum borçlanması yapabilecek.
Burada değişmeyen sadece tescil tarihinden önceki doğumların borçlanılmamasıdır. Bu nedenle yapılacak doğum borçlanmaları emeklilik yaşını etkilememekte, sadece prim gün sayısı artırmaktadır.
1968 doğumluyum. Bağ-Kur başlangıcım 01.03.1985. Askerlik borçlanmam yok. Primime hiç ara vermedim. 5...648000 Nolu SMS
Bağ-Kur'dan girişiniz 01.03.1985 olmaz. Çünkü o tarihte 17 yaşındasınız.
Bağ-Kur başlangıcında 04.05.1979 tarihinden sonra 18 yaşından önceki hizmetler geçerli değildir. Bu nedenle başlangıcınız, 18 yaşınızı tamamladığınız 1986 tarihi olacaktır. Bu durumda 18 yaşınızı tamamladığınız tarih 24.11.1986 tarihinden önce ise 9000 prim gün ve 49 yaşa, bu tarihten sonra ise 50 yaşa tabisiniz. Prim gün sayınız tamamlanmış, yaşınız tamamlanınca emekli olursunuz.
Ne zaman emekli olurum
11.01.1994 Bağ-Kur işe başlama tarihim. Terk ediş tarihim 31.08.2011. Bu tarihten beri sigortalı olarak çalışıyorum. Askerliğimi de yatırdım. Borcum yok. Doğum tarihim 11.01.1976. Acaba ne zaman emekli olurum? Rıdvan ŞENER
Bağ-Kur başlangıcınıza göre SSK'dan 25 yıl, 54 yaş, 5675 prim gün şartlarına tabisiniz. Prim gün sayınız tamamlanmış.
Emekli olacağınız tarih 11.01.2030 tarihi olacaktır. Askerliğin emeklilik tarihine faydası yok.