Gmail kullanıcıları 1 milyarı geçti

Dünyanın en popüler e-posta hizmeti sağlayıcılarından Gmail bugün itibarıyla 1 milyar kullanıcıya ulaştı.

E-posta hizmetleri alanında Gmail'in bir tekel haline geldiği izlenimini artık rakamlara dayandırmak da mümkün. 2015'in son çeyreğindeki mali değerlerini paylaşan Alphabet'in yayınladığı verilere göre Gmail'in aylık bazda aktif kullanıcı sayısı 1 milyarı aştı. Diğer bir ifadeyle, geçtiğimiz Mayıs ayına göre Gmail'i kullananların sayısında 100 milyonluk bir artış söz konusu.
1 milyar barajının aşılması tartışmasız çok önemli bir kilometretaşı. Fakat diğer yandan Google'ın bu barajı daha önce aşmaması bile aslında şaşırtıcı. Sonuçta e-posta kullanımından daha zaruri olmayan Facebook'un geçtiğimiz yaz aylarında 1 milyar kullanıcıya ulaştığı duyurulmuştu. Bu tablo da aslında sosyal ağın, e-posta kullanımının da önüne geçebilen daha ortak bir bağ oluşturmayı başardığının göstergesi.
Diğer yandan Alphabet'in Gmail tarafında gurur kaynağı olan başka bir nokta daha var. Firma, Google Inbox kullanıcılarından gelen cevapların yaklaşık yüzde 10'unun otomatik olduğunu belirtti. Bu durum bireysel etkileşimler ve samimiyet açısından pek olumlu bir gelişme olmasa da, Gmail'in otomatik cevap özelliğinin kullanıcılar nezdinde giderek benimsendiği anlamına geliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.