Türkiye'den Hindistan'a "turizm" çıkarması

Kültür ve Turizm Bakanlığı ev sahipliğinde, TÜRSAB ve THY işbirliğinde ekim ayında tur operatörlerinin katılımıyla Türk turizmi Hindistan'da tanıtılacak.

Kültür ve Turizm Bakanlığı ev sahipliğinde, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) ve Türk Hava Yolları (THY) işbirliğinde, Türkiye'yi tanıtmak ve Güneydoğu Asya'dan turist çekebilmek amacıyla Hindistan'da ekim ayında "turizm çalıştayı" düzenlenecek.
TÜRSAB'ın dünyanın değişik destinasyonlarında çalışma yürüttüğünü dile getiren Ulusoy, bu çerçevede 3-8 Ekim'de Hindistan'ın başkenti Yeni Delhi ile Mumbai kentinde, Kültür ve Turizm Bakanlığının ev sahipliğinde, TÜRSAB ve Türk Hava Yolları işbirliğinde Türkiye temalı "turizm çalıştayı" düzenleyeceklerini söyledi.
Ulusoy, Türkiye'nin turizm potansiyelini ve ürünlerinin Hintlilere tanıtmayı amaçlayan çalıştaya Türk ve Hintli tur acentalarının katılacağını aktardı.

HİNDİSTAN'IN ÖNEMİ GİDEREK ARTIYOR

Çin'in ardından dünyanın en kalabalık ikinci ülkesi olan Hindistan'ın, sahip olduğu nüfus potansiyeliyle dikkati çektiğini söyleyen Ulusoy, ülkenin ekonomik büyüklüğünün son yıllarda ciddi oranda artmasının Hintlilerin yurtdışı seyahatlerindeki artışını da getirdiğini ifade etti.
Ulusoy, 2000'de 4, 42milyon olan yurtdışına giden Hintli sayısının, geçen yıl 18, 33 milyona çıktığına işaret ederek, Türkiye'ye 2000 yılında 10 bin 754, geçen yıl ise 119 bin 503 Hintlinin geldiğini söyledi.
Bu yılın ilk yarısında da yükselme eğiliminin sürdüğünü, bir önceki ocak-haziran dönemine göre yüzde 9,95'lik bir artış olduğunu dile getiren Ulusoy, "Hindistan pazarını gerek Türkiye gerekse dünya açısından önemli kılan unsur, turizm harcama potansiyeli. 2000'de 2,7 milyar dolar seviyesinde olan Hintlilerin turizm harcaması, geçen yıl sonunda 14,6 milyar dolara yükseldi. Nüfusun büyüklüğü, yurtdışı çıkış sayılarındaki artış ve harcamalardaki yükseliş hesaba katıldığında Hindistan'ın Türk turizm açısından önemi giderek artmaktadır" değerlendirmesinde bulundu.
Ulusoy, Kültür ve Turizm Bakanlığı verilerine göre, geçen yıl Asya'dan Türkiye'ye gelen yaklaşık 5 milyon 700 bin turistin 2 milyonunun Güney Asya ülkelerinden geldiğini sözlerine ekledi.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.