Türkiye-Birleşik Arap Emirlikleri ekonomik ilişkilerinde yeni dönem 1 Eylül'de başlıyor: Hedef 25 milyar dolarlık ticaret hacmi!

Türkiye ile Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) arasında imzalanan Kapsamlı Ekonomik Ortaklık Anlaşması, iç onay süreçlerinin tamamlanmasının ardından 1 Eylül'de yürürlüğe girecek. Anlaşmanın, ikili ticaret hacmi ve karşılıklı yatırımları artırma yolunda stratejik rol üstlenmesi beklenirken ticaret hacminin 5 yıl içinde 25 milyar dolara ulaşmasının önünü açması öngörülüyor. DEİK/Türkiye-BAE İş Konseyi Başkanı Tevfik Öz, "Anlaşmayla Türk ürünlerinin BAE pazarına ve diğer ülkelere çok daha kolay girebileceğini, BAE yatırımcılarının ülkemize ilgilerinin artacağını ve 25 milyar dolarlık ticaret hacmini kısa sürede yakalayarak daha da fazlasını yapabileceğimizi düşünüyoruz" ifadelerini kullandı. Ticaret Bakanlığı'ndan konuyla ilgili yapılan açıklamada ise “Türkiye’nin küresel anlamda rekabetçi olduğu otomobiller, ticari araçlar, beyaz eşya, petro-kimya ürünleri, tekstil ve halı, ayakkabılar, plastik ürünleri ile makineler ve çeşitli elektronik cihazlar başta olmak üzere pek çok sektörde önemli kazanımlar elde edilmiştir.” denildi.

Türkiye ile Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) arasında imzalanan Kapsamlı Ekonomik Ortaklık Anlaşması, iç onay süreçlerinin tamamlanmasının ardından yarından itibaren devreye alınacak.

Anlaşmayla iki ülke ekonomik ilişkilerinde yeni döneme geçilmiş olacak.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.