Silahtarağa'da şov yapanlar Kanal İstanbul'u da istemiyordu! Marmara'yı işgal eden deniz salyasını Kanal İstanbul azaltacak!

Marmara Denizi’ni aylardır esir alan ve giderek artan deniz salyası (müsilaj) hakkında önemli açıklamalarda bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kanal İstanbul ile Karadeniz'den akan nehirlerin Marmara'ya karışacağını ve güçlü akıntıyla deniz salyasının da önüne geçileceğini söyledi.

Giriş Tarihi 08 Haziran 2021, 12:06 Güncelleme 08 Haziran 2021, 12:26
Silahtarağa’da şov yapanlar Kanal İstanbul’u da istemiyordu! Marmara’yı işgal eden deniz salyasını Kanal İstanbul azaltacak!

İÇİNDEKİLER

Marmara Denizi, deniz salyası olarak da bilinen müsilaj nedeniyle tehdit altında.

Canlı popülasyonunun ve çevre temizliğinin etkilendiği müsilaj nedeniyle başlatılan çalışmalar hızlandırıldı.

İzmit Körfezi'nden başlayarak neredeyse tüm Marmara Denizi'nde rastlanan deniz salyaları, Ege Denizi'ne doğru ilerliyor.

Deniz salyasının çözümü ile ilgili en önemli iddia ise Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu'ndan geldi.

KANAL İSTANBUL'UN ROLÜ
Katıldığı bir televizyon programında önemli açıklamalarda bulunan Karaismailoğlu, Türkiye'nin bu ay temelini atacağı mega projelerden biri olan Kanal İstanbul'la deniz salyasının da önüne geçileceğini vurguladı.

Kanal İstanbul'un, Karadeniz'den akan nehirlerin Marmara'ya karışacağını ve güçlü akıntıyla deniz salyalarını bitireceğini söyleyen Karaismailoğlu, şu ifadeleri kullandı;

MARMARA'NIN SU KALİTESİ ARTACAK
"Karadeniz Marmara'ya göre çok daha temiz. Kanal İstanbul yapıldığında Karadeniz'e akan nehirlerin Marmara'ya karışması söz konusu. Bu da Marmara'daki su kalitesini artırıp, deniz salyasını da bitirecek.

İSTANBUL'UN SU REZERVİNE KATKI SAĞLAYACAK
Manipülasyonlar var; su kaynaklarının etkileneceği söyleniyor. Sazlıdere Barajı, İstanbul'un yüzde 2,9'una denk geliyor. İstanbul'un su rezervine Kanal İstanbul ile Piriççik ve Kahramadere barajları ile daha fazla katkı sağlayacağız."

İMAMOĞLU'NUN KANAL İSTANBUL YALANLARI VE GERÇEKLER
Kanal İstanbul Projesi ile Türkiye, uğraksız geçiş ilkelerinin ve Montrö Boğazlar Sözleşmesi'nin lafzına zarar vermeden egemen devlet olarak geçişleri dilediği gibi düzenleyebilecek. Ancak CHP'li İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu Türkiye'yi geleceğe taşıyacak projeye karşı çıkmakla kalmıyor üstüne bir de yalan beyanlarda bulunmaya devam ediyor.

İşte İmamoğlu'nun canlı yayındaki yalanları ve gerçekler…

Yalan 1: Kanal İstanbul'un boğaz trafiği ile hiçbir ilgisi yok.

Doğrusu: İstanbul Boğazından geçen gemilerin yüzde 99'u ve tankerlerin tamamı Kanal İstanbul'dan geçebilecek.

Yalan 2: Kanal İstanbul'un bugünkü maliyeti en az 11,5 milyar lira.

Doğrusu: Kanal İstanbul'dan geçen köprünün maliyeti yaklaşık 1,8 milyar TL'dir.

Yalan 3: Geçişler ücretli olacak.

Doğrusu: Kanal güzergahı üzerinden hali hazırda geçen yollar için yapılacak köprülerde geçiş ücreti olmayacak.

Yalan 4: Bunun gibi 8 tane köprü yapacaklar.

Doğrusu: Kanal üzerinde toplam 6 köprü olacaktır.

Yalan 5: 140 milyar liraya köprüleri yapamazsınız

Doğrusu: Kanal İstanbul için yapılacak köprülerin toplam maliyeti yaklaşık 13 milyar TL'dir.

Yalan 6: Kanal İstanbul'un maliyeti 80 milyar dolardır.

Doğrusu: Kanal İstanbul'un yapım maliyeti yaklaşık 15 milyar dolardır.

Yalan 7: Sadece İBB'ye İSKİ'ye maliyeti 30 milyarı aşıyor.

Doğrusu: Kanal İstanbul'un İSKİ'ye maliyeti 1 milyar TL'dir.