Asrın projesi açıldı

Asya ile Avrupa kıtasını deniz tabanının altından kara yoluyla birleştirecek Avrasya Tüneli, Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Başbakan Yıldırım'ın katılımıyla hizmete açıldı.

Asya ile Avrupa kıtasını deniz tabanının altından karayoluyla birleştirecek Avrasya Tüneli, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Başbakan Binali Yıldırım ve çok sayıda yabancı konuğun katılımıyla hizmete açıldı.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul'un iki yakasını deniz altından bağlayan Avrasya Tüneli'nin açılışında konuştu.

İşte Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın konuşmasından satır başları:

Açılışını yaptığımız İstanbul Boğazı Tüp Geçişi Projesi'nin hayırlı olmasını Allah'tan temenni ediyorum. Hamdolsun, iki kıtayı birbirine bağlayan şehrin mensuplarıyız. Bu projenin faaliyete geçmesini sağlayan tüm kurumlarımızı, şirketleri, işçisine kadar inşasında çalışan herkesi tebrik ediyorum.

RUS ELÇİYE SUİKAST KONUSU
Sözlerimin hemen başında, dün Ankara'da alçakça saldırıda ölen Karlov'un ölümünden duyduğum üzüntüyü belirtmek istiyorum. Bir hafta kadar önce Tataristan Cumhurbaşkanını yanıma getirmişti. Sıcak, sempatik bir insandı. Dün akşam uğradığı suikast gerçekten üzüntü vericiydi.

Devlet başkanı Putin'e, Rusya halkına, Karlov'un ailesine başsağlığı diliyorum. Putin'i arayarak duyduğumuz derin üzüntüyü ilettim. Kendisiyle provokasyon konusunda hemfikiriz.

Rusya ile ortak soruşturma komisyonu kurarak çalışmalara başladık. Suriye başta olmak üzere Rusya ile genişleyen alanlarımızın ilişkileri etkilemeyeceği konusunda hemfikiriz. Terör saldırılarında büyük kayıplar vermiş bir ülke olarak böyle bir olay olması bizi üzmüştür.

'ESİR ETMELERİNE İZİN VERMEYECEĞİZ'
Terörün bizi kendi gündemine esir etmesine izin vermeyeceğiz. Dedik ki bu çalışın yapılışını ertelemeyeceğiz. Avrasya Tüneli yaklaşık 4 yılda inşa edilmiş ve kendi alanında pek çok ilklerle inşa edilmiştir.

Yaklaşık 4.5 trilyon liraya ulaştı. Günde 100 bin araç burayı kullanabilecek. Artık köprüde trafik durdu, vapur seferleri iptal oldu gibi cümleleri geride bırakıyoruz. Hazineye yılda 180 milyon lira getirecek projenin sonunda devlete geçecek.

Avrasya ile Türkiye dünya çapındaki eser zincirine bir yenisi eklemiştir. Bundan sonrası da Kanal İstanbul. İnşaallah, Karadeniz'i Marmaray'a bağlayacağız. Bu da dünyada ilklerden biri olacak. Dünyadaki bu yarışta biz varız.

İnşaallah, yeni havalimanını 2018 Şubat ayında yapıyoruz. Bu da 1 numara.

'İSTEDİĞİNİZ KADAR TERÖR ESTİRİN'
İstediğiniz kadar terör estirin, istediğiniz kadar alçakları bir araya getirin, bu milleti bölemeyeceksiniz.

Biz birbirimizi niye seviyoruz? Biz yaradılanı Yaradan'dan ötürü sevdik. Sizin şu birliğiniz var ya, onları çıldırtan bu.

'KALLEŞLERİN ADETİDİR'
Sizler tankların üzerine imanınızla yürüdünüz. İşte dün akşamki alçak gibi alçaklar, tanklarla toplarla savunmasız insanlara saldırdılar. İşte dün akşamki kalleş de geldi, Rusya'nın temsilcisi olan, bir yerde bize emanet bir insanı sırtından vurdu. Sırtından vurmak kalleşlerin adetidir, alçakların adetidir. Dün akşamki bedelini anında ödedi. Bağlantıları araştırılıyor. Zaten çıkmaya başladı.

Türkiye'nin dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri gelmesi halinde, bölgesi ve dünyaya etkisini biz gündeme getirmesek de ortadadır.
'YAKINDA ANLAYACAKLAR'
Şu anda Suriye'den Halep'ten mazlumları biz çıkardık. İdlib'e taşıyoruz. Gerekirse topraklarımıza taşıyacağız. Varsın 3 milyon olsun. Biz mazlumların yanında olacağız. Ecdadımız böyleydi, biz de böyle olacağız. İnşallah karanlık gecenin sabahı yakındır. Terör örgütlerinin üzerine giderken kalkınma hedeflerimizi unutmuyoruz.
ŞİMDİ DÜNYAYI DOYURAN TüRKİYE VAR
Bazıları bu projeleri değersizleştirmeye çalışıyor. Gelişme kalkınma için zemindir, taşıyıcıdır. 100 yıl önce dahi Anadolu topraklarının önemli bir bölümü ekilemiyordu. Yollar yoktu, araçlar yoktu. İstanbul'da patates kıtlığı çekilirken, Sapanca'da patatesler tarlada çürüyordu. Göl suları taşkın yapıp yolları kapattığı alternatif yol olmadığındandı. Fransa'dan geliyordu. Nereden nereye... Bunların hepsi aşıldı. Şimdi başka bir Türkiye var. Şimdi dünyayı doyuran Türkiye.

Sadece kendi alanını ekiyor. Bunlar geride kaldı. 19 bin kilometre bölünmüş yol yapıldı. Sadece 14 senede. Ama 70 yılda 6 bin kilometre yapılmıştı. Otobüs ücretine uçakla seyahat yapar hale geldik. Hastanelerimiz çoğalıyor. Mersin'de ilk şehir hastanesini açıyoruz. Vatandaşlarımız artık sedyeler üzerinde dolaşmayacak.30 büyükşehirin hepsinde de bu dev şehir hastanelerimiz de yapılacak. Eğitimde de aynısını yaptık. Üniversitesi olmayan ilimiz kalmadı. Toplu konutta, spor, enerjide, adalette aynısını yaptık.
KÖPRÜ ÜCRETİ YILBAŞINA KADAR 15 TL
Yılbaşına kadar buranın ücreti 15 TL olsun. Ama bu Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığındaki şehitlerimize yönelik o hesaba gidecek. Buranın geliri 15 TL, resmi hesap daha sonra ilan edilecek. Bugüne kadar bu geçişler yapılacak. Şehit ve gazilere yönelik hesapta toplanacak. Suriye ve Irak'taki müdahalelerimize de devam edeceğiz. Desteklerimizi vermek sureti ile Dışişleri Bakanımız da Moskova'daki çalışmalara devam ediyor.

Başbakan Binali Yıldırım'ın, Avrasya Tüneli'nin açılışında yaptığı konuşmadan satır başları:

''Büyük gün için hoş geldiniz. Dün gece saldırı sonucu Rusya'nın büyükelçisi vuruldu. Terör bir kez daha alçak yüzünü gösterdi. Bu olay Türkiye ile Rusya ilişkilerini bozmaya yönelik provokasyondur.

Bizler farklılıklarımızla 1000 yıldır beraberiz. Birbirimizin hukukunu koruyarak yaşayacağız. Terör nereden gelirse gelsin mücadele edeceğiz.

Dünkü olayı yapanlar, bu çarpık zihniyetli sapkınlar amaçlarına erişemeyecek.

İnşaallah yeni havalimanını 2018 Şubat'ta devreye alacağız. Bugün de Fatih'in şanına yarışır projeyle karşınızdayız. Bugün dünyanın en derin tünelini açıyoruz. Denizin altında 106.5 metre.
Marmaray'ı hizmete almıştık. Geçtiğimiz hziranda Osmangazi, Ağustos'ta Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü devreye aldık. Şimdi de Marmaray'ın kardeşi Avrasya Tüneli'ni devreye alıyoruz.

İKİ YAKA ARASI 15 DAKİKA
İstanbul'un ulaşım sorununa köklü çözüm üretecek tünelin hizmete alınmasıyla İstanbul'un iki yakası arasındaki mesafe, 15 dakikada geçilebilecek.
Marmaray'ın kardeşi niteliğinde olan metro hattından sonra lastik tekerlekli araçlar için iki katlı inşa edilen tünel projesi için ihale, 12 Haziran 2007'de Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğünce yapıldı. Kazlıçeşme ile Göztepe arasındaki seyahat süresini önemli ölçüde azaltacak Avrasya Tüneli, boğazı geçen mevcut iki köprüyle bağlantılı olarak planlandı.

Avrasya Tüneli'nin 5,4 kilometrelik bölümü deniz tabanı altına özel bir teknolojiyle inşa edilen iki katlı tünelden ve diğer metotlarla inşa edilen bağlantı tünellerinden oluşuyor. Avrupa ve Asya yakalarında toplam 9,2 kilometrelik güzergahta da yol genişletme ve iyileştirme çalışmaları tamamlandı. Sarayburnu-Kazlıçeşme ile Harem-Göztepe arasında yer alan yaklaşım yolları genişletilerek kavşak, araç alt geçitleri ve yaya üst geçitleri inşa edildi.

100 DAKİKAYA VARAN ULAŞIM SÜRESİNİ 15 DAKİKAYA İNDİRECEK
Kazlıçeşme-Göztepe hattında gerçekleştirilen Avrasya Tüneli, yoğun trafiğin etkili olduğu şehir içinde yolculuk süresini önemli ölçüde azaltacak. Asya ve Avrupa yakaları arasında 100 dakikaya varan ulaşım süresini 15 dakikaya indirecek, güvenli ve konforlu yolculuğun ayrıcalığı yaşanacak. Tünelin giriş ve çıkış noktalarındaki bağlantı yollarının genişletilmesi ve düzenlenmesiyle trafik daha akıcı hale gelirken, çevre ve gürültü kirliliğinin azalmasına da katkı sağlanacak. Söz konusu proje, Kazlıçeşme-Göztepe arasındaki en kısa güzergah olacağı için yakıt masrafı düşecek, havaya salınan zararlı gaz miktarının yanı sıra aracın bakım masrafları da azalacak.

DEPREM VE TSUNAMİDEN ETKİLENMEYECEK
Dünyanın önde gelen mühendislik projelerinden olan tünel, 24 saat boyunca güvenli ve kesintisiz trafik akışı için gelişmiş bir sisteme sahip olacak. En ileri tasarım, teknoloji ve mühendislik uygulamalarının ürünü tünel, deprem ve tsunami risklerinden etkilenmeyecek yapıda inşa edildi. Tünel üstün güvenlik özellikleriyle gerektiğinde sığınak olarak da kullanılabilecek. Modern aydınlatma teknolojisi, yüksek kapasiteli havalandırma sistemi, tünelin her noktasından rahatça erişilen özel yangın tesisatı, yangına dayanıklı yüzey kaplaması, acil tahliye sistemleri ve her 600 metrede bir konumlanan emniyet şeritleriyle hizmet verecek.

YÜKSEK TEKNOLOJİ ALTYAPI
Tünelde her noktanın 7 gün 24 saat izlendiği kapalı devre kamera sistemi, olay algılama sistemleri, haberleşme ve ihbar sistemleri yer alacak. Yüksek teknoloji altyapısıyla tünel içinde hız kontrolü sağlanacak.

MODERN AYDINLATMA
Modern aydınlatma, yüksek kapasiteli havalandırma ve yolun düşük eğime sahip olması gibi özellikler taşıyan tünelin iki katlı inşa edilmesi, yol güvenliğine sağladığı katkı sayesinde sürüş konforunu da olumlu yönde etkileyecek. Avrasya Tüneli, sis, buzlanma gibi olumsuz hava koşullarında da kesintisiz yolculuk yapılmasını sağlayacak.

AVRASYA TÜNELİ GEÇİŞ ÜCRETİ
Tünelde maksimum hız saatte 70 kilometre olarak belirlenirken, geçiş ücretleri otomobil için 4 dolar+KDV, minibüsler için 6 dolar+KDV karşılığı Türk lirası olacak. Tünelde her iki yönde de geçişler ücretli olacak, sürücüler tünel geçiş ücretini Hızlı Geçiş Sistemi (HGS) ve Otomatik Geçiş Sistemi (OGS) aracılığıyla ödeyebilecek. Ayrıca bir nakit gişesi bulunmayacak, araçtaki yolcular için ayrıca ödeme yapılmayacak.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü, projenin tasarımı, inşaatı ve 24 yıl 5 ay işletmesini gerçekleştirmesi için Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım AŞ'yi (ATAŞ) görevlendirdi. İşletme süresinin tamamlanmasıyla tünel kamuya devredilecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.