Var olmayan bir restoran nasıl Londra’nın en iyi restoranı oldu? Sosyal medya eliyle nasıl yalanlarla algı yürütülüyor?

Bir restoran düşünün, ziyaretçi değerlendirmeleriyle şehrin en iyi restoranı seçilsin, tüm bloggerlar, ünlüler rezervasyon yaptırmak için sıraya girsin ama o restoran asla var olmamış olsun. Kulağa şaşırtıcı hatta gerçek dışı geliyor olabilir ama tüm bunların hepsi gerçek. Londra'da olmayan restoranı için bir web sitesi kurdu ve olur olmadık malzemelerle yaptığı yemeklerin fotoğrafını çekti. En iyi restoran olabilmek için ise dostlarından 'olmayan' restoranı için pozitif yorumlar yapmasını istedi gerisi çorap söküğü gibi geldi! Bu yaşanan olayla ise sosyal medya eliyle yalanlarla nasıl algı yapıldığı görülüyor. Sosyal medyanın etkili algı silahlarından biri olduğu bir kez daha kanıtlandı. Sosyal medya üzerinden yayılan yalan haber ve bilgilerin gerçeğinden daha hızlı yayıldığı ve etkili olduğunun bir örneği... İşte "algının gerçeği nasıl yendiğini" en iyi anlatan sosyal deneylerden biri...

Olmayan restoranı için bir web sitesi kurdu ve olur olmadık malzemelerle yaptığı yemeklerin fotoğrafını çekti. Londra'da en iyi restoran olabilmek için ise dostlarından 'olmayan' restoranı için pozitif yorumlar yapmasını istedi gerisi çorap söküğü gibi geldi!


GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.