Salgın sürecindeki 'yeni normal' bireyleri nasıl etkileyecek?

Koronavirüs salgını nedeniyle çoğu kişi evlerinde kalarak bu süreci atlatmak için tedbirlere uymaya çalıştı. Yeni normal döneme geçilmesinin ardından bu sürecin insanlar üzerinde nasıl bi etki bırakacağı akıllarda soru işareti olmaya başladı. Pandemi sürecindeki 'yeni normal' dönemin insan psikolojisine etkileri üzerine öngörülerde bulunan Dr. Öğretim Üyesi Duygu Dinçer "Çalışma yaşamındaki kişiler işlerine yeterince odaklanmakta zorlanabilir. Özellikle kaygı düzeyi yüksek olan ya da virüs nedeniyle yakınlarını kaybetmiş kişiler, tam zamanlı iş ortamına dönmeleriyle birlikte verimliliklerinde düşüş yaşayabilir ya da odaklanmakta zorlanabilirler. Çalışanlar arasında SARS-CoV-2 dışı bir sebeple hapşıran, öksüren olduğunda birbirlerinin varlığından rahatsızlık ya da tedirginlik duyma hisleri artabilir." açıklamasında bulundu.

Uzmanlar pandemi sürecinde tam zamanlı çalışmaya dönüş ve okulların açılmasının insan psikolojisini farklı yönlerden etkileyeceği ön görüsünde bulunuyor. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Dr. Duygu Dinçer 'Yeni Normal' dönemin insan psikolojisine etkileri üzerine açıklamalarda bulundu. Dinçer, "Birçok kişi karantina sürecinde normal mesai dönemine göre daha yoğun bir çalışma temposu içine girdiğini hissetti. 'Yeni Normal' mesai saatleri içinde çalışmaya dönmenin bu anlamdaki 'paradoksal/çelişkili rahatlığını' beraberinde getirecek" dedi ve ekledi:


GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.