GM yeniden zirvede!

Amerikan otomobil üreticisi General Motors (GM), 2008 yılında Japon otomotiv şirketi Toyota'ya kaptırdığı dünyanın en büyük otomotiv şirketi unvanını geçen yıl geri aldı.


GM yaptığı açıklamada, geçen yıl küresel araç satışlarının önceki yıla göre yüzde 7,6 artarak 9,03 milyon olduğunu bildirdi. Böylece GM, geçen yıl Toyota'ya göre 1 milyon daha fazla araç sattı.
Şirketin, Kuzey Amerika, Avrupa, Güney Amerika ve Asya'da satışları artarken, küresel çapta en fazla satan aracı 4,76 milyon adetle ''Chevrolet'' markası oldu. GM, 2010 yılında 8,39 milyon adet araç satmıştı.
Küresel araç satışlarında 70 yıldan fazla liderliği elinde bulunduran ve 2008 yılında bu unvanı Toyota'ya kaptıran GM'yi, ABD yönetimi 2009 yılında 52 milyar dolarlık destekle iflastan kurtarmıştı. ABD Hazinesi GM'nin yüzde 32 hissesine sahip bulunuyor.
GM'den sonra, Alman otomotiv şirketi Volkswagen'in geçen yıl küresel araç satışları önceki yıla göre yüzde 14 artarak 8,16 milyona çıktı. Fransız-Japon ortaklığı Renault ve Nissan ise 8,03 milyon araç satışıyla üçüncü sırada yer aldı.
Toyota ise 2011 yılında 7,9 milyon araç satışıyla dördüncülüğe geriledi. Toyota'nın satışlarının gerilemesinde geçen yıl Mart ayında meydana gelen deprem ve tsunami felaketinin şirketin üretimini olumsuz etkilemesi rol oynadı. Japon şirket, bu yıl 8,48 milyon araç satmayı hedefliyor.
Otomotiv piyasasından bazı uzmanlar, GM'nin rakamlarının bu şirketin Çinli ortağı Wuling şirketinin ürettiği araçları kapsadığını bu yüzden Volkswagen'in dünyanın en büyük otomotiv şirketi olduğunu savunuyor.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.