Ford Fiesta/Fusion

İkinci el otomobil pazarının en fazla rağbet gören modellerinden biri olan Ford Fiesta ve MPV türevi kardeşi Fusion, hem kolay satılıyor hem de fazla sorun çıkartmıyorlar

Fiesta, 1976 yılında Ford'un Audi 50 ve VW Polo'ya karşılık vermek için üretimine başladığı bir model. Çok hızlı bir şekilde gelişen bu küçük otomobil, en çok satan modeller arasına neredeyse her yıl giriyor. Japon rakipleri kadar çok sık aralıklarla değişikliğe uğramayan Fiesta'nın başarısı belki de bundan dolayıdır ki yıllardır devam ediyor. Türkiye'ye gerçek manasıyla 90'ların ortasında ithal edilmeye başlanan Fiesta, New Edge tasarım felsefesine sahip makyajlı karoseriyle adeta satış patlaması yaşamıştı. 2002 yılından sonra üretilen Fiesta, önceki modellere göre geniş iç hacmi, daha iyi işçilik ve malzeme kalitesiyle ön plana çıkarken özellikle PSA'dan alınan 1.4 lt'lik TDCi motorlar yakıt ekonomisini ön plana çıkartıyor. Fusion ise Ford'un Avrupa'daki ilk küçük MPV'si olmuştu. Fiesta üzerinden geliştirilen Fusion, daha büyük bagaj hacmi, yükseltilmiş oturma konumuyla bir MPV'nin tüm özelliklerini sunuyor. Sert plastikten yapılan iç hacmi ve oturma yüzeyleri oldukça basit bir görünüme sahip. Fusion ikinci el piyasasında motoru ve donanım özellikleriyle Fiesta'dan biraz daha fazla değere sahip. Sert süspansiyon yapısıyla Fusion ve Fiesta'da kullanılan 1.6 lt'lik benzinli motorda yakıt tüketim değerleri sınıfına göre biraz yüksek.
Artılar
* Geniş bir iç hacim
* Yüksek fonksiyonellik
* Kullanımı kolay
* Belirgin bir pratiklik
* Çok hassas direksiyon
* Yüksek güvenlik özellikleri
* Ekonomik dizel motor
Eksiler
* Yüksek oturma konforu
* Yüksek yakıt tüketimi,
* Sınırlı sürüş özellikleri (benzinli)
* Çok küçük depo hacmi
* ESP standart değil
* Fazla özelliklere sahip olmayan kokpit.

Tipik sorunlar

* Fren sisteminin çok aşınması
* Aydınlatma kusuru
* Direksiyonda aşınma
Motor seçenekleri
1.4 lt, benzinli, 80 HP
Yeterli performans sunuyor. Ortalama yakıt tüketimi Fiesta'da 6.2 lt/100 km, Fusion'da ise 6.5 lt/100 km
1.6 lt, benzinli, 100 HP
Güçlü bir performans sunuyor. Ortalama yakıt tüketimi Fiesta'da 6.5 lt/100 km, Fusion'da ise 6.6 lt/100 km
1.4 lt, TDCi, dizel 68 HP
Yakıt ekonomisinin ön planda olduğu bu motorda ortalama yakıt tüketimi Fiesta'da 4.5 lt/100 km, Fusion'da ise 4.6 lt/100 km.
1.6 lt, TDCi, dizel 90 HP
Gücüyle ön plana çıkan bu motorla bu aracın ortalama yakıt tüketimi Fiesta'da 4.4 lt/100 km, Fusion'da ise 4.6 lt/100 km.
Model tarihçesi
1995 Fiesta, radikal değişiklikleri sayesinde farklı bir modele büründü. Ayrıca sürücü havayastığı standarttı.
2002 Yeni Fiesta'da benzinli motorlar 60 HP ile 100 HP ars›nda değişiyordu. 1.4 TDCi dizeller ise 68 HP'ye çıkartıldı.
2003 Fusion üretime başlarken 1.6 TDCi'lerde 90 HP ve otomatik şanzıman (Durashift) kullanıldı.
2004 Yeni bir otomatik şanzıman (ASF) kullanılmaya başladı. Fiesta Van Türkiye'ye ithal edildi.
2005 Makyajlanan Fiesta'da farlar en dikkat çekici özelliği olurken fonksiyonel ve modern gösterge tablosu da eklendi. Ayrıca Fiesta Sport, 150 HP gücündeki ST ve 90 HP gücündeki 1.6 TDCi dizele sahip Fiesta S satışı başladı.
2008 Kinetik tasarımlı güncel Fiesta'nın satışına başlandı.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.