1 milyon mükellefe "RADAR" takibi! Hazine ve Maliye Bakanlığı harekete geçti: 200 bin ev sahibine kira incelemesi

Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından vergi kayıp kaçağını önlemek için oluşturulan RADAR sistemine 1 milyon mükellef takıldı. Gıda sektörü 373 bin mükellef ile ilk sırada yer alırken, 200 bin ev sahibi de kira geliri nedeniyle incelendi.

Vergi kayıp ve kaçağını azaltmak amacıyla oluşturulan RADAR sistemine yaklaşık 1 milyon mükellef takıldı. 1 milyon mükellef içinde gıda sektörü 373 bin mükellef ile ağırlıklı bir paya sahip oldu. 200 bin de ev sahibi kira geliri nedeniyle incelendi. Sıfır ve ikinci elde alım satım yapan 122 bin mükellef de analiz edildi. Hazine Ve Maliye Bakanlığı bünyesinde iki yılı aşkın süredir faaliyette olan Risk Analizi Genel Müdürlüğü vergisel yükümlülüklere uyum ve ekonomideki kayıt dışılık odaklı risk analizi ve değerlendirme çalışmalarına devam ediyor. Risk Analizi Genel Müdürlüğü kayıt dışı ekonomi ile mücadeleye değer katmak için bilgi teknolojilerinden faydalanarak yaptığı çalışmalarla kayıtlı ekonominin teşvik edilmesini ve uyumsuz mükelleflerin uyumlu mükellefler nezdinde oluşturacağı olumsuz etkinin önlenmesini hedefliyor. Analiz çalışmalarını teknoloji ile desteklemek üzere geliştirilen RADAR Sistemi ile riskli sektör ve mükelleflerin daha hızlı, etkin ve verimli bir şekilde tespit edilmesi ve doğru zamanda doğru önlemlerin alınması amaçlanıyor.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.