Your browser doesn’t support HTML5 audio

Fırsatçıların KDV oyunu yine sahnede! Vergi indirimi öncesi fiyatları şişirdiler | "Ticari ahlakı kaybettik!"

Fırsatçılar KDV indirimi öncesi aynı oyunu sergiledi. Deterjandan bebek bezine, şampuandan peçeteye birçok ürünün fiyatı yüzde 10 ila 50 arasında arttı. Bazı ürünlerin fiyatı ikiye katladı. Konuyu köşesine taşıyan Sabah gazetesi yazarı Dilek Güngör, "KDV’si inecek ürünlerin fiyatı 29 Mart yani dün itibarıyla neredeyse ikiye katladı. İki gün sonra marketler de üreticiler de camlarına ‘KDV indirimi yaptık’ etiketi yapıştırıp, ürün fiyatlarını indirdiklerini iddia edecekler. Gerçekte yaşanan ise bindirimin indirimi olacak." ifadelerini kullandı.

Hükümetin her KDV indirimi hamlesinde olduğu gibi fırsatçılar yine boy gösterdi. Önceki gün temel ihtiyaç ürünlerinde KDV'nin yüzde 18'den 8'e düşürüleceğinin açıklanmasının ardından bazı market ve markalar fiyatları yükseltti. KDV indiriminin yürürlüğe gireceği 1 Nisan'dan önce sabundan deterjana, şampuandan peçete ve tuvalet kağıdına kadar hemen hemen her ürünün fiyatı arttı. Online satış platformları, markalar ve marketlerin fiyatları karşılaştırmalı olarak analiz edildi, fiyat hareketlerini haftalık, aylık ve yıllık olarak veren bir web sitesinde fiyatları incelendi.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.