Türkiye ekonomisi 2021’de vites artırdı: Büyümede çift hane geliyor! Yeni araçlar bir bir devreye giriyor

Yeni tip koronavirüs salgını döneminin olumsuz ekonomik etkilerinin en yoğun hissedildiği yıl olan 2020 yılında Çin ile beraber pozitif büyüme kaydeden iki ekonomiden birisi olan Türkiye 2021 yılında büyümede gaza bastı. Türkiye ekonomisindeki bu ivme yabancı dev kuruluşların dikkatini çekmeye devam ediyor. Son olarak Dünya Bankası’nın yayımladığı "Küresel Ekonomik Beklentiler Raporu" Türkiye’nin 2021 yılında hem gelişmiş hem de gelişmekte olan ülke ekonomileri arasında bariz bir şekilde pozitif ayrışacağını gösterdi. Bununla beraber eğer Türkiye, yılın dördüncü çeyreğinde yüzde 4 ve üzerinde bir büyüme yakalarsa dünyada toparlanma yılı olarak adlandırılan 2021'i çift haneli büyümeyle kapatarak yeni bir başarıya imza atacak. Yüksek faiz – Düşük kur sarmalından çıkmak adına 'İhracat yönlü büyüme stratejisi'ni benimseyen hükümetin spekülatif döviz ataklarına karşı TL'nin değerini artıracak adımları peşi sıra devreye alıyor.

Dünyanın dev ekonomileri 2020 yılını, Kovid-19 şokuyla negatif büyüme rakamlarıyla geçirirken, Türkiye aynı dönemde yakaladığı yüzde 1,8 büyüme rakamıyla Çin ile beraber pozitif büyüme kaydeden iki ülkeden birisi oldu. Bununla beraber 2021 yılında uygulanan 'İhracat yönlü büyüme stratejisi' sayesinde Türkiye ekonomisi büyüme rakamlarında vites artırdı.

KOVID YILINDA SADECE ÇİN VE TÜRKİYE POZİTİF BÜYÜME KAYDETTİ

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.