Koronaya rağmen yabancıya konut satışı arttı, İstanbul ve Antalya zirvede

Koronavirüse rağmen Türkiye'de yabancılara konut satışı eylül ayında yüzde 26,1 artış gösterdi. Yabancıların konut almak için en çok rağbet ettiği iki il olan İstanbul ve Antalya'da ise ocak-eylül döneminde 17 bin 91 konut ve yüzde 65 oranla Türkiye'deki toplam satışın yarısından fazlası gerçekleşti.

Koronavirüs tüm sektörlerde olduğu gibi yabancılara konut satışı rakamlarını da olumsuz etkiledi. Mart- temmuz ayları arasındaki süreçte tüm ülkelerle uçuşların durdurulması nedeniyle ciddi talep olmasına rağmen, yabancı müşteriler gelemediği için bu dört aylık dönemde yabancıya konut satışı da durdu. 1 Temmuz'dan itibaren ülkelere uçuşların kademeli olarak başlatılmasıyla satışlarda artışlar görülmeye başladı. Eylül ayı satışları, geçen yılın aynı dönemine göre arttı.

YÜZDE 64'Ü İSTANBUL VE ANTALYA'DAN
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, Türkiye genelinde yabancılara satılan konut sayısı, bir önceki yılın eylül ayına göre yüzde 26,1 artarak, 5 bin 269 oldu. Yabancılara konut satışlarında, Eylül 2020'de ilk sırayı 2 bin 370 ile İstanbul aldı. İstanbul'u 1018 konut satışıyla Antalya, 347 konut satışıyla Ankara, 239 konut satışıyla Bursa ve 191 konut satışıyla Mersin izledi. Toplam satışın yüzde 64'üne denk gelen 3 bin 388 konut satışı, İstanbul ve Antalya'da gerçekleşti.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.