Almanya ekonomisinde koronavirüs depremi sürüyor! Haziran 2009'dan beri ilk kez...

Koronavirüsün en çok etkilediği ülkelerden olan Almanya'da ekonomik daralma devam ediyor. Ülkenin ham çelik üretimi nisan ayında geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 24 oranında azalarak 2 milyon 557 bin tona geriledi. Bu rakam Haziran 2009'dan beri en düşük seviye oldu.

Almanya'nın ham çelik üretimi, nisanda geçen yılın aynı dönemine göre Kovid-19 salgını nedeniyle yüzde 24 azalarak 2 milyon 557 bin tona geriledi.

Alman Çelik Birliği, nisan ayı Almanya ham çelik üretim verilerini açıkladı.

Buna göre, ülkenin ham çelik üretimi, nisan ayında 2019'un aynı dönemine göre yüzde 24 gerileyerek 2 milyon 557 bin ton oldu. Böylece söz konusu üretim Haziran 2009'dan beri en düşük seviyeye indi.

Bu yılın ocak-nisan dönemin de ise Alman ham çelik üretimi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 10 azalarak 12 milyon 416 bin tona geriledi.

ArcelorMittal, Thyssenkrupp ve Salzgitter gibi çelik sektörünün büyük şirketleri, diğer sektörlerin yanı sıra, otomotiv endüstrisindeki talep düşüşünden ciddi şekilde etkilendiği belirtiliyor. Azalan talepten dolayı ülkede çelik üreticileri kısa süreli çalışma programı uyguluyor.

Öte yandan, Merkezi Brüksel'de bulunan Dünya Çelik Birliği'ne (Worldsteel) göre küresel ham çelik üretimi, nisanda geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13 azalarak 137,1 milyon tona düştü. Söz konusu ayda Çin'in üretimi yüzde 0,2 artarak 85 milyon tona ulaşması dikkati çekti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.