Çaydaki hile nasıl anlaşılır? Uzmanlar uyardı

Dünyada en çok çay tüketilen ülkelerin başında geliyoruz. Yılda kişi başı yaklaşık 3,5 kilogram çay tüketilen Türkiye'de yıllık tüketim ise 260 bin ton. Ancak Tarım Bakanlığının açıkladığı listenin ardından gıda teröristlerinin çaya da el attığı anlaşıldı. Uzmanlar ise çaydaki gıda boyasına karşı tüketicileri uyardı.

Tarım ve Orman Bakanlığı'nın, ürünlerine ilaç etken maddesi eklediğini tespit ettiği firmalar arasında bazı çay şirketleri de vardı. Bunun üzerine uzmanlar, çaydaki gıda boyası hilesine karşı tüketicileri uyardı.

Ziraat Mühendisi Osman Baykal, çaydaki hilenin basit bir deneyle ortaya çıkarılacağını belirterek, "Bir bardak soğuk suya bir tutam kuru çay koyun. Kaliteli çayın suya hemen renk vermemesi gerekiyor. Eğer kuru çay suya temas ettiğinde anında renk veriyorsa bu çayda boya vardır" diye konuştu.

SERT BİR TAT OLMADI
Posta'nın haberine göre üreticinin dikkat etmesi gereken bazı özelliklerin olduğunu belirten Osman Baykal, "Paketteki kuru çaya bakıldığında ürün düzgün yapıda olmalı, içinde çöp, odunsu, lifsi yapılar ihtiva etmemeli. Diğer özellikleri ise içtiği zaman dilde sert bir etki bırakması gerekir.

Ancak bazı bazı işletmeler içlerine katkı maddeleri ekleyerek ucuz ürünlerden kaliteliymiş gibi gözüken ürünler elde etmeye çalışıyorlar. Çayda en çok bilinen hileler boyar madde ve granül kullanımıdır" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.