Turizmde rekor geliyor

9 ayda yüzde 23 artışla 32 milyon turist sayısının yakalandığını belirten Turizm Bakanı Ersoy, ‘Demek ki 40 milyonu geçeceğiz, rekor kırmış olacağız’ diye konuştu

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, "Kişi sayılarında yüzde 23 artışla yaklaşık 32 milyon turiste geldik üçüncü çeyrek sonunda. Demek ki biz 40 milyon rakamını geçeceğiz ve Türkiye rekorunu kırmış olacağız" dedi. Turizmde kişi sayısındaki artışın çok sevindirici olduğunu ifade eden Ersoy, bundan sonra odaklanmaları gerekenin, kişi başına gecelik geliri nasıl artıracakları olduğunu söyledi. Mesleki eğitimde öğrencilerin en az 2 yabancı dil öğrenerek mezun olmalarının hedeflendiğini anlatan Ersoy, THY ile birlikte Nisan ayı itibarıyla hem Batı ülkelerinden hem Rusça konuşan ülkelerden hem de Ortadoğu ülkelerinden Antalya-Dalaman- Bodrum-İzmir destinasyonlarına tarifeli seferleri başlatacaklarını bildirdi. Turizme yönelik algı çalışmaları yaptıklarını belirten Ersoy, "Türkiye'nin üzerine yapıştırılmış bir algı sorunu var, önemli olan bu algı sorunundan da bizim sıyrılmamız. Bunun için de PR'a çok öncelik vereceğiz" ifadelerini kullandı.
RUSLAR BİRİNCİ
Türkiye'ye yılın 9 ayında en çok ziyaretçi, yüzde 16.09 artış ve 5 milyon 120 bin 599 kişi ile Rusya'dan geldi. Yüzde 11.21'lik artış ve 3 milyon 566 bin 20 ziyaretçi ile Almanya ikinci, yüzde 5.95'lik artış ve 1 milyon 894 bin 87 ziyaretçi ile İngiltere üçüncü sırada yer alırken, yabancıların yüzde 33.47'si Antalya'ya geldi.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.