Zam zinciri

Fırsatçı raftan inmek bilmiyor... Halden; 5 liraya çıkan kereviz sofraya 9.99 lira, incir 19.99 liraya geliyor. Yerli üründeki yüzde 200’leri bulan zamlar, ‘Kur bahane, zam şahane’ dedirtiyor...

'Dolar bahane zam şahane' diyen fırsatçılar, market raflarından boy göstermeye devam etti. Sebze-meyveler fahiş fiyatlarla tezgahlara yerleşti. İstanbul Hali'nde kilogramı 5 lira olan kerevizin, markette tüketicinin karşısına 9.99 liraya çıkması dikkat çekti. İncirin de haldeki kilo fiyatı 5-10 lira arasında değişirken, markette 19.99 lirayı görmesi "Fırsatçılar iş başında" dedirtti.

'KERİZ DEĞİLİZ' İSYANI
Kerevizdeki yüzde 100, incirdeki yüzde 200 zam karşısında vatandaş, "Keriz değiliz, kereviz de yemeyeceğiz" dedi. Yine markette dikkat çeken ürünler arasında; kilogramı 12.99 lira olan salkım domates ve 14.49 lira olan çalı fasulye yer aldı. Halde ise salkım domatesin kilogramı 5 ila 8 lira arasında, çalı fasulyenin de 7 ile 10 lira arasında değişti. Öte yandan gıda markalarının gramaj oyununa da devam ettiği görüldü. Ülker Hanımeller bisküvi pakette 82 gram yazarken etikette 120 gram, Eti Yulaflı bisküvi pakette 125 gram iken etikette 133 gram olarak tüketiciye sunuldu.

Mevsimlerden incir zamanı. Ancak bu bereket tezgahlara uğramıyor. Halde 5 ila 10 TL arasında değişen incir, marketlerde 19.99'a satılıyor.
Marketlerdeki etiketleri gören vatandaş "İncir değil altın zincir yiyoruz sanki" diyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.