Emekli zammında son viraj

SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin Ocak zammında 2017’nin ikinci yarısındaki enflasyon belirleyici olacak. Temmuz-Eylül enflasyonu yüzde 1.32 çıktı, kesin oran için 3 veri kaldı. Yüzde 3.4 zam gündemde...

Yaklaşık 9 milyon SSK ve Bağ-Kur emeklisinin gözü, Ocak ayında yapılacak zamma çevrildi. Zam oranı için 2017'nin ikinci yarısında gerçekleşecek enflasyon bekleniyor. Bunun ilk 3 aylık dönemindeki enflasyon belli oldu. Temmuz-Eylül dönemi enflasyonu yüzde 1.32 olarak gerçekleşti. Kesin zam oranının ortaya çıkması için 3 veri kaldı. Ekim, Kasım ve Aralık enflasyonunun açıklanmasıyla, SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin Ocak zammı belli olacak.
3 OCAK KİLİT TARİH
Emeklilerin zam oranı henüz belli olmasa da ipuçları var. 2018-2020 Orta Vadeli Program'da 2017 yılı enflasyon hedefi yüzde 9.5 olarak belirlendi. Bu hedefe göre; 2017'nin ikinci 6 aylık döneminde enflasyon yüzde 3.4 olacak. Hedef gerçekleşirse, yaklaşık 9 milyon SSK ve Bağ- Kur'lunun maaşına Ocak'ta yüzde 3.4 oranında zam yansıtılacak. Uzmanlar da Temmuz-Eylül dönemi enflasyonunun yüzde 1.32 olarak gerçekleştiği göz önüne alındığında, 2017'nin ikinci yarısındaki enflasyonun, yani emeklilerin Ocak zammının yüzde 3-3.5 aralığında gerçekleşmesinin kuvvetli bir ihtimal olduğunu belirtiyor. SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin kesin zam oranı, 3 Ocak'ta Türkiye İstatistik Kurumu'nun enflasyon verilerini açıklamasıyla ortaya çıkacak. Emekliler, aynı ay içerisinde maaş ödeme günlerinde zamlı paralarını ceplerine koyacak.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.