Kredi kartında yeni dönem! Bugün başlıyor

Türkiye’nin Ödeme Yöntemi TROY, yapılan ilk işlemle kullanıma sunuldu.

TROY ile birlikte Türkiye kartlı ödeme sistemlerinde yeni bir dönem başladı. Türkiye, kendi ödeme yöntemini hayata geçirdi ve TROY logosu banka kartlarının ve kredi kartlarının sağ alt köşesinde yerini aldı.

1 Nisan 2016 tarihi itibariyle kullanıma hazır hale gelen TROY'un ilk işlemi, düzenlenen lansman toplantısında üzerinde TROY yazan kutlama pastasının ödemesinin TROY logolu kartla BKM Genel Müdürü Soner Canko tarafından gerçekleştirilmesiyle oldu.

Canko, yaptığı konuşmada, TROY'un arkasında bankacılıktaki bilgi birikimi, deneyimi ve teknolojisi ile Türkiye'nin olduğunu belirterek, "Bu yüzden adımız 'Türkiye'nin Ödeme Yöntemi'nden geliyor. Türkiye'nin 'TR'si, ödemenin 'O'su ve 'Yöntemi'nin 'Y'sinden oluşan kısaltmayla ona 'TROY' adını verdik" diye konuştu.

Türkiye'deki tüm POS, ATM ve e-ticaret sitelerinin 1 Nisan 2016 itibarıyla TROY logolu kartlarla işlem yapmaya hazır hale geldiği bilgisini veren Canko, çok yakında cüzdanlarda da TROY logolu kartları görmeye başlanılacağını söyledi.

Canko, TROY'un evlerde, işyerlerinde ve tüm alışverişlerde kullanılabileceğine işaret ederek, "İster POS, ister ATM, ister internet üzerinden alışveriş yapın, ödeme yaparken ya da ödeme alırken işleminiz güvenli, hızlı ve sorunsuz bir şekilde gerçekleşecek. Üstelik Türkiye'ye özel olacak, Türkiye kazanacak" değerlendirmesini yaptı.

Türkiye'nin 112 milyon banka kartı ve 59 milyon kredi kartı sayısı il Avrupa'da lider durumda bulunduğu bilgisini veren Canko, 2,2 milyon adet kart kabul noktası ile yılda 5 milyar adet işlem yapıldığını ve bu işlem hacminin 375 milyar dolar olduğunu ifade etti.

"TROY'UN ARKASINDA TÜRKİYE VAR"
Soner Canko, TROY'un arkasında Türkiye'nin olduğunu, ülkenin bilgi birikimi, deneyimi ve teknolojisinin bulunduğunu söyledi.

Finansal teknolojilerde ve güvenlikte dünya standartlarını yakalamış bir ülke olarak bunun çok önemli bir güvence olduğunu vurgulayan Canko, "Dolayısıyla hepimiz için kutlamaya değer bir yenilik. Bunun sebeplerini daha iyi anlayabilmek için geleceğe odaklanmamız lazım" diye konuştu.

Canko, dünyadaki örneklerin kendilerinbe yerel kartlı sistemlerle ilgili çok önemi ipuçları verdiğini ifade etti.

Tüm dünyada kartlı ödemelerin ekonomilerin büyümesine yardımcı olduğunu aktaran Canko, "Kayıtdışı ekonomiyi önlüyor, enflasyonu düşürüyor, istihdam yaratıyor ve nakit para yükünden kurtarıyor." tespitini yaptı.

Canko, BKM olarak tüm bu fırsatları gördüklerini ve sektör olarak çok çalıştıklarını belirterek, şunları kaydetti:

"Türkiye'nin ilk ve tek ulusal ödeme yöntemini geliştirebilmek için uzun çalışmalar yaptık. Standartları belirledik, operasyonel kuralları hazırladık. Kart çıkaran ve bunları kabul eden üyelerle çalıştık. Kart üreticilerinin, terminal sağlayıcılarının hazır hale gelmesini sağladık. Yasal otoritelerden onaylarımızı aldık ve tüm çalışmalarımızı tamamladık."

Canko, dünyada yerel ödeme sisteminin gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde kullanıldığını ifade ederek, "Örneğin Kanada'da kartların sağ alt köşesine Interac yazıyor. Bu üllkedeki bankaların bir araya gelerek sunduğu Interac logolu kartlarla yılda 5 milyar adet işlem yapılıyor. İşlemlerin ciro büyüklüğü 211 milyar dolar. İtalya'da Bancomat logolu 36 milyon kart var ve her yıl 1,3 milyar adet işlem yapılıyor. Güney Kore'de BC Card logolu kart var. Hindistan'da Rupay logolu kart var. Hindistan'da 3 yıl içerisinde 675 milyon adet kartın 250 milyonu RuPay logolu kart haline geldi." bilgisini verdi.

"TROY NAKİTSİZ ÖDEMELER TOPLUM HEDEFİMİZ İÇİN ÖNEMLİ BİR ADIM"
Canko, geleceğe ilişkin çok önemli hedefleri bulunduğunu ve 2023 yılında yüzde 100 nakitsiz ödemeler toplumu haline gelmek arzusunda olduklarını söyledi.

Gelecekte, bugüne baktıklarında "Türkiye'nin Ödeme Yöntemi"nin hayata geçtiği bu anlamlı anı gururla hatırlayacaklarını söyleyen Canko, bugünün, Türkiye finans sistemi ve dünya ödemler sektörü açısından çok özel bir gün olduğuna dikkati çekti.

Bu büyük adımı kutlamaya değer bir yenilik olarak gördüklerini dile getiren Canko, "Bankacılık sektörümüz, perakende dünyası ve kart kullanıcılarının heyecanla beklediği bu güzel haberi birlikte kutluyoruz. Şimdi sıra sizde. Kartınız hangi bankadan olursa olsun, ödeme yönteminiz TROY olsun. TROY, Türkiye'ye hayırlı olsun, ülkemize bolluk, bereket getirsin." diye konuştu.

"TROY LİDER MARKALARDAN BİRİSİ OLACAK"
Canko, toplantı sonrasında basın mensuplarının sorularını yanıtladı. TROY'un yurt içi ve yurt dışında kullanılabilinirliği konusundaki soru üzerine Canko, şöyle cevap verdi:

"TROY için tüm bankalarımız katkı verdi. Bankalarımızla anlaştık. Önümüzdeki dönemde her bankanın kendi takvimi içerisinde tüm bankalardan TROY kart alabileceksiniz. Şimdilik sınırlı sayıda banka ile başlıyoruz. Bu sene 10 banka ile başlıyoruz. Kart veren sayısı 29. Gelecek yıl hepsine ulaşmış olacağız. Her banka kendi marka, pazarlama, kampanya ve promosyon stratejisi içinde TROY'a özel çalışmalar yapacak.Kimi banka öğrencilere, kimisi emeklilere, kimisi çiftçilere, kimisi gençlere yönelik çalışacak. Biz bankalara bu hizmeti sunuyoruz, TROY'la birlikte son kullanıcıya gidece kavantajlara bankalar karar verecek.

TROY şu haliyle sadece yurt içinde kullanılabilecek. Ama uluslararası dolaşımıyla ilgili yine her banka istediği uluslararası networkle anlaşma yapmak suretiyle, kartların arkasına o networklerin adını dizip kendi ululararası kabul networklerini oluşturabilecekler. Daha önce örnek verdiğim diğer ülkelerde de durum bu şekilde. Türkiye'de yapılan tüm kartlı ödemelerin yüzde 98,5'i Türkiye içerisinde yapılan ödemeler."

"Türkiye'deki yüzde kaçının TROY üzerinden geçmesini bekliyorsunuz? 1 numara olacak mısınız" sorusuna Canko, "Böyle iddialı ve agresif ifadeler etmeyeyim. TROY, Türkiye'nin önde gelen markalarından birisi olacak. Ama bunu yüzdeye bağlamayayım. Biz diğer markaları hedeflemek yerine finansal okuryazarlığı, bankacılık yapmayan nüfusu yani nakitsiz ödemeleri hedefliyoruz. Bugün Türkiye'de tüketim harcamaların sadece yüzde 40'ı kartlarla yapılıyor. Yüzde 60'ı hala nakit dönüyor. TROY'un diğer markalarla rekabet etmek yerine yüzde 60 nakit dönen bir ekonomide bu oranı adreslemesi tek başına yeterli olacaktır. TROY lider markalardan birisi olacak." diye cevap verdi.

Tasarrufun önemine vurgu yapan ve 8 kişilik çekirdek ekiple TROY'u hayata geçirdiklerini anlatan Canko, mevcut kartların kullanma tarihi gelmeden TROY olarak değiştirilmesinin tasarruf bilinciyle örtüşmeyeceğini, bu nedenle hali hazırda bankalarda böyle bir hazırlığın olmadığını söyledi.

İHRAÇ EDİLECEK
"TROY'un gelecek dönemde ihracını düşünüyor musunuz?" sorusu üzerine Soner Canko, 30 Eylül 2015 tarihindne bu yana Avrupa'da 6 ülkede TROY'u anlattığını ve gelecek dönemde know-how ihracatının özellikle Afrika başta olmak üzere gelişmekte olan ülkelere olabileceğini ifade etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.