Gıdaların şeceresi tek tıkla görülecek

Gıda Bakanlığı, bilgi bankası kurdu. İnternetten tek tıkla gıdaların besin değerleri, kalori miktarları görülebilecek, farklı besinler birbirleriyle karşılaştırmaları yapılabilecek...

'Dondurulmuş patates mi? Cips mi?', 'Hangi gıda daha kalorili', 'Bugün yediklerim kaç kaloriydi?', 'Hangi gıda daha besleyici?'... Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, vatandaşların gıdaya yönelik bu ve buna benzer tüm bu sorularına anında cevap bulabileceği 'Ulusal Gıda Veri Kompozisyon Veri Tabanını' hayata geçirdi. Sadece 6 ülkede uygulanan ve 580 gıda, 100 gıda bileşeni ve 63 bin verinin yer aldığı internet sitesi sayesinde vatandaşlar, merak ettiği gıdaların tüm besin ve kalori bilgilerine ulaşabiliyor. 'www.turkkomp.gov.tr' isimli internet sitesinde, besinler tek tek incelenebiliyor. Veri tabanı, özellikle kalori ve besin değerleri açısından meröak konusu olan ürünlerin tüm şeceresini tek tuşla açığa çıkarıyor. 'Beslenme çantası' uygulaması sayesinde o gün yenilen besinlerin toplam kalori ve besin değerleri hesaplanabilirken, gıdaları karşılaştırma bölümünde ise 2 besini karşılaştırma imkanı tanınıyor.
63 BİN VERİ YER ALIYOR
Örneğin; kızarmış ve dondurulmuş patates arasındaki farklar, tam buğday unlu ve kepekli ekmeğin besin değeri açısından ne gibi farkları taşıdığı, çam balının mı çiçek balının mı daha kalorili olduğu görülebiliyor. Bakanlık yetkilileri, 63 bin bilginin yer aldığı veri tabanının ilerleyen dönemde daha da genişletileceğini ifade ediyor.
Burcu ÇALIK
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.