Kriz tellalına tokat

'Kriz var, yabancılar kaçıyor' algısı için çalışan paralel medyaya bir tokat da BP'den geldi

Son dönemde başta paralel medya ve işbirlikçileri olmak üzere yerli yabancı lobiler, Türkiye'de 'kriz var algısı' oluşturmaya çalışıyor. Bunun için defalarca yalanlanmasına rağmen, gazetelerde yabancı şirketlerin Türkiye'den çıktıkları yolunda haberler yapılmaya devam ediliyor. Daha önce bankacılık sektörüne yönelik yapılan bu tür haberler şimdi de enerji de tekrarlanmaya başlandı. Daha önce paralel medyada Citibank'ın Akbank'taki hisselerini satma kararı sonrası bir yaygara başlatılmıştı. Gruptan yapılan açıklamada, bu operasyonun Türkiye'den çıkma anlamı taşımadığı ifade edilmişti. Ardından bu kez HSBC'nin Türkiye'den ayrılacağı yönünde yayınlar başladı. Bu yayınlara karşıda HSBC'nin hem Türkiye'deki ofisinden hem de İngiltere'deki merkezinden 'yazılanlar spekülasyon' açıklaması geldi.

ÇIKMAYIP BÜYÜYECEĞİZ
Buna rağmen bu tür haberler devam etmeye başladı. Bu kez Fransız TOTAL ile ilgili haberler yayımlandı. Ardından da BP'nin 'Türkiye'den çıkacağı' yazıldı. Kriz tellallarına son tokat da BP'den geldi. BP Türkiye dün yaptığı açıklamada, Türkiye'den çıkılmayacağını aksine büyüme stratejisi olduğunu duyurdu. BP Kurumsal İletişim Direktörü Murat LeCompte, Türkiye'deki yatırım planlarında herhangi bir değişikliğe gidilmeyeceğini belirterek, şirketin Türkiye'de 650 istasyonu bulunduğunu, bu sayıyı 2 yılda 800'e çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. LeCompte, "Türkiye BP için stratejik bir ülke. Bakü-Tiflis-Ceyhan Boru Hattı ve TANAP gibi global stratejik yatırımlar var. Bu sebepten BP Türkiye'de akaryakıt dağıtım sektöründen çekilmeyecek" dedi.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.