Ara zam vurgunu

Sebze meyvede üretici değil aracı kazanıyor. Kaybeden ise 80 kuruşluk ürünü 2.5 liraya satın alan vatandaş oluyor

Sebze-meyve ürünleri fiyatı üreticiden tüketiciye ulaşana kadar kat kat artıyor. Tarladan 1 liraya çıkan bir ürün, market rafında 3 liraya satılıyor. Gıda fiyatlarını aracı, hal ve market üçlüsünün yüksek kârı uçuruyor. Ürünler market rafına gelene kadar birçok kez el değiştiriyor. Her aşamada da fiyata kâr ekleniyor. Örneğin; üreticiden 80 kuruşa çıkan bir ürünü aracı, yüzde 20 kâr ve lojistik masrafı ekleyerek 96 kuruşa hale gönderiyor.

HERKES CEBİNİ DÜŞÜNÜYOR
Ürün, halden yüzde 25 kâr eklenerek 1.20 liraya ikinci aracıya, buradan da yüzde 20 kâr eklenerek 1.44 liraya toptancıya gönderiliyor. Toptancının yüzde 20 kâr ekleyerek 1.73 liraya verdiği ürünü alan market, yüzde 45 kâr ekleyerek 2.5 liraya tüketiciye sunuyor. Böylece üreticiden 80 kuruşa çıkan ürün, kâr dizisinin eklenmesiyle 2.5 liraya tüketicinin sofrasına geliyor.
Özge YAVUZ
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.