İstanbul tek başına 200 ülkeye bedel

Türkiye 2013 yılında, havayolu ile 150 milyon yolcu ağırladı. İstanbul'a ise 70 milyon yolcu geldi. Bu rakam 200 ülke nüfusundan daha fazla

Türkiye genelindeki 50'nin üzerinde havalimanı, 2013 yılında 150 milyon yolcuya ev sahipliği yaptı. İstanbul Atatürk ve Sabiha Gökçen havalimanları 70 milyon yolcuya hizmet vererek yaklaşık 200 ülkenin nüfusundan daha fazla kişinin uçakla yolculuk yaptığı merkez oldu. Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü istatistiklerinden derlediği bilgilere göre, Türk havacılık sektörü 2013 yılında 150 milyonu aşan yolcu sayısıyla yeni bir rekora imza attı. Türkiye genelinde geçen yıl iç hat yolcusu bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 17.6'lık artışla 76 milyon 138 bine, dış hat yolcu sayısı ise yüzde 11.8'lik yükselişle 73 milyon 393 bine çıktı. Toplam yolcu sayısı ise yüzde 14.7 artışla 150 milyon 186 bine tırmandı.
EN ÖNEMLİ MERKEZ
Türkiye genelinde 12 ayda uçakla taşınan 150 milyon yolcunun yaklaşık yarısı, İstanbul Atatürk ve Sabiha Gökçen havalimanlarından taşındı. Bu iki havalimanı, 200 ülkenin nüfusundan daha fazla kişiye hizmet verdi. Atatürk Havalimanı'nı iç hatlarda 17 milyon 224 bin, dış hatlarda 34 milyon 96 bin kişi tercih etti. Sabiha Gökçen Havalimanı'nı ise iç hatlarda 11 milyon 947 bin, dış hatlarda ise 6 milyon 694 bin kişi kullandı.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.