Konutların yüzde 75'i güvencesiz!

Nüfusun yüzde 96'sının deprem riski bulunan bölgelerde yaşamasına karşın deprem sigortası sistemi yaygınlaştırılamadı.

Doğal Afet Sigortaları Kurumu verilerine göre, Türkiye'de Zorunlu Deprem Sigortası kapsamına giren 13 milyon konuttan yalnızca 3,3 milyonunu, yani yüzde 25'i güvence altına altında. Konutların yüzde 75'i ise güvenceden yoksun.
Son 60 yıl içinde Türkiye'deki doğal afetlerin yol açtığı yapısal hasarların üçte ikisi depremden kaynaklı hasarlar oluşturuyor. Türkiye'de yaşayan nüfusun yüzde 98'i ise değişen seviyelerde deprem riski bulunan bölgelerde yaşıyor.
DASK, deprem, deprem sonucu oluşan yangın, yer kayması ve infilakın doğrudan oluşturduğu maddi hasarlara karşı konutları düşük sigorta primleriyle güvence altına alıyor.

Hedef 5.5 milyon konut

Uluslararası Kızılhaç Ve Kızılay Dernekleri Federasyonu'nun (IFRC) 2010 Dünya Afet Raporu'nda ise afet sigortası yaptırma oranı düşük gelirli ülkelerde yüzde 1, orta gelirli ülkelerde yüzde 3 iken yüksek gelirli ülkelerde yüzde 30 seviyesinde. Türkiye'ye baktığımızda ise bugün Zorunlu Deprem Sigortası kapsamına giren 13 milyon konuttan 3,3 milyonunun, yani yüzde 75'i güvence kapsamı dışında. DASK ise 3–4 yıl içinde Zorunlu Deprem Sigortalı konut sayısını 5,5 milyona çıkarılması için çalışmalara hız verdi.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.