Google ve Meta’dan kirli ortaklık! Çocukları hedef alacaklarını açıkça ilan ettiler: 18 yaş altındakilere…

Google ve Meta gözlerini bu kez de çocuklara dikti. LGBT dayatması ve İslam düşmanlığı gibi toplum değerlerini hedef alan uygulamalarıyla tepki çeken iki şirket kirli bir ortaklığa imza attı. Google ve Meta’nın gizli anlaşması 13-18 yaş arası çocukları hedef alıyor. İşte, 18 yaş üzeri içerikleri 13-18 yaş arasına servis etmek için ortaklık imzalayan Google ve Meta’nın kirli projesi…

takvim.com.tr takvim.com.tr
Giriş Tarihi :08 Ağustos 2024 , 13:58 Güncelleme Tarihi :08 Ağustos 2024 , 14:10
Google ve Meta’dan kirli ortaklık! Çocukları hedef alacaklarını açıkça ilan ettiler: 18 yaş altındakilere…

İÇİNDEKİLER

LGBT dayatması ve İslam düşmanlığı gibi toplumu hedef alan politikalarıyla gündemden düşmeyen Google ve Meta yeni bir skandalla sahneye çıktı.

GOOGLE VE META'DAN KİRLİ ORTAKLIK

Google ve Meta, Instagram reklamlarını YouTube'da gençlere hedeflemek için gizli bir anlaşma yaptı. Bu da çevrim içi ortamda çocuklara yönelik kuralların ihlal edilmesi anlamına geliyor.

ÇOCUKLARI 18 YAŞ ÜSTÜ İÇERİKLERE YÖNLENDİRECEKLER

Financial Times'a göre Google ve Meta, rakibinin fotoğraf ve video uygulamasını tanıtan reklamlarla 13-17 yaş aralığındaki YouTube kullanıcılarına ulaşmayı hedefleyen bir pazarlama projesi üzerinde çalışıyordu.

Google ve Meta'nın ortak projesi hedef kitlesi 18 yaş üzeri olan reklamların çocuklara yasaklanmasını içeren kuralları göz ardı ediyor.

Meta'nın genç kullanıcıları Instagram'a çekmeye yönelik YouTube kampanyası uzun zamandır planlanıyor. Mark Zuckerberg ocak ayında ABD Kongresi önünde cinsel sömürü ve istismar mağduru olan çocukların ailelerinden özür dilemişti.

Google ve Meta’dan kirli ortaklık! Çocukları hedef alacaklarını açıkça ilan ettiler: 18 yaş altındakilere…

RAKİP TİKTOK HEDEF SAPKINLIK

Google ve Meta, hızla büyüyen TikTok karşısında gençlerin ilgisini diri tutmak için harekete geçti. Geçtiğimiz hafta Mark Zuckerberg, yatırımcılara 18-29 yaş arası gençlerin ilgisini çekmeye yönelik çabalarının meyvelerini vermeye başladığını söylemişti.

Financial Times Google ve Meta'nın "bilinmeyen" diye tanımladığı kitlenin genç kullanıcılar olduğunu belirtse de konuya ilişkin resmi bir açıklama gelmedi. Meta'dan yapılan açıklamada "Uygulamalarımızı gençlere arkadaşlarıyla bağlantı kurabilecekleri, topluluk bulabilecekleri ve ilgi alanlarını keşfedebilecekleri bir yer olarak pazarlama konusunda açık sözlüyüz" ifadelerine yer verildi.

Geçtiğimiz hafta ABD Senatosu, sosyal medya platformlarına çocukları zararlı çevrimiçi içeriklerden koruma görevi yükleyen Çocukların Çevrimiçi Güvenliği Yasası adlı yasa tasarısını büyük bir çoğunlukla kabul etmişti.

"ARKA KAPI BULDULAR"

Cumhuriyetçi senatör Marsha Blackburn, Google-Meta ortaklığı hakkında "Büyük Teknoloji şirketlerine çocuklarımızı korumak için güvenilemez. Bir kez daha çocuklarımızı sömürdükleri ortaya çıktı ve bu Silikon Vadisi yöneticileri, çocuklarımızdan önce her zaman kârı önceliklendireceklerini kanıtladılar." Şeklinde konuştu.

Çocuk mahremiyetini savunan Dijital Demokrasi Merkezi'nin yöneticisi Jeff Chester, "Meta gençleri kaybediyor ve bir arka kapı buldular" dedi.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN