Komşu'yu paraladık!

Yunanistan iflasın eşiğine geldi. Bankalar kepenk indirdi. Ülkede nakit sıkıntısı baş gösterdi. Cebi boşalan işletmelerin imdadına Türk Lirası yetişti. Bugüne dek kabul edilmeyen TL kıymetlendi

Borç yükü yaklaşık 350 milyar dolara ulaşan Yunanistan, iflasın eşiğine geldi. Kreditörlerin kemer sıkma önerilerine Yunan halkı 'hayır' dedi. Ülkedeki para sıkıntısı ise had safhaya ulaştı. Bankalar kapandı, bankamatikten para çekme limiti ise sadece 60 euro olarak açıklandı. Satış yapamayan esnaf kan ağladı. Sıkıntıdaki komşunun imdadına Türk Lirası (TL) yetişti. Türk Lirası Yunanistan'a cansuyu oldu. Bugüne kadar imkansız gibi görünmesine rağmen Yunan halkının cebi Türk Lirası sayesinde doldu. Bankaların kapatılmasıyla birlikte nakit sıkıntısının git gide arttığı ülkede, birçok işyeri çareyi TL ve Bulgar levasına geçmekte buldu.
'YAPTIĞIMIZ İLLEGAL DEĞİL'
Bankaların 28 Haziran'dan bu yana kapalı olması özellikle turizm sektöründeki işletmeleri zora soktu. Son dakika rezervasyonları geçen yıla göre yüzde 30-40 arasında düştü. Bu düşüşün önüne geçebilmek için Yunanistan komşularının paralarını kullanmaya başladı. Süpermarket sahibi Athanasos Kritsinis, "Türk Lirası ve Bulgar levasını kullanmakta ne gibi bir sakınca olabilir ki? Onlar daha stabil ve bu yöntem illegal değil. O yüzden kabul etmemek için nedenimiz yok" dedi. Öte yandan, ülkede 1 euroluk (yaklaşık 3 TL) bazı ürünlerin 1.5 Türk Lirası'na satılıyor olması dikkat çekti.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.