Bu site ölüm tarihi söylüyor

ABD’de California Üniversitesi’nin geliştirdiği bir programla, tıbbi bilgiler girilerek ölüm zamanı yaklaşık olarak öğrenilebiliyor.

ABD'de bulunan California Üniversitesi'nin geliştirdiği bir programla ölüm tarihini belirlemek mümkün hale geldi. Üniversitenin 2010 yılında doktorlar için hazırladığı uygulama internet üzerinde halkın da kullanımına açıldı.

Araştırmacılar, programı en başta doktorların hastaların ölüm tarihlerini tahmin etmeleri için hazırladı. Özellikle yaşlı ve hasta kişiler için üretilen program, tıbbi bilgilerin girilmesiyle çalışıyor. Tıbbi bilgileri girilen hastanın ortalama ölüm zamanı belirleniyor. 'ePrognosis.org' adlı sitede kullanıma açılan uygulamayla hastalar ölüm zamanlarını yaklaşık olarak tespit edebiliyor. Program, örneğin diyabet hastası olan, sigara içen ve hayatı boyunca 1 kez kalp krizi geçirmiş birinin 5 yıl içinde hayatını kaybetmesi ihtimalinin yüzde 59 olduğunu belirtiyor.

'Doktora da danışın!'

Uzmanlar, uygulamanın geleceği okuyan bir alet olmadığını, ancak güvenilir olduğunu hatırlattı. Şimdiden büyük ilgi gören sitedeki uygulamaya 'ölüm oranı hesaplayıcı' adı verildi. Uygulamanın doktorların hastalara durumlarını açıklamada yardımcı olduğu da belirtildi. California Üniversitesi'nden uzmanların konuştuğu hastalar da ölüm tarihlerini bilmek istediklerini, böylece kendilerini daha rahat hissettiklerini söyledi. Uzmanlar, çıkan sonucun kesin olmadığı ve bir doktora danışılması gerektiği konusunda da uyarıda bulunuyor.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.