Haberler


İsmail Çağlar

28 Şubat’ı nasıl analım?

22 yıl sonra, 28 Şubat'ı nasıl anmalıyız. Bu büyük siyasi ve toplumsal travmayı tarihin derinliklerine mi gömelim? Yoksa 28 Şubat zulmünü hiç unutmadan, devamlı hatırlayarak geçmişe saplanıp kalalım mı?
Şüphesiz bu iki tutum da çok sağlıklı değil. Zaten sağlıklı olmadığı için de muhafazakar dindar çevreler tarafından çok fazla kabul görmüyor. Türkiye'de dindar kimlik bir mağduriyet üzerinden inşa edilemeyecek kadar kapsamlı ve geniştir; toplumun bel kemiğini oluşturan hakim unsurdur. Keza 28 Şubat'ta yaşanan zulmün boyutları da tarihe gömülemeyecek, unutulamayacak kadar büyüktür.
Karartılan genç hayatlar, yiten canlar, işkenceler, ikna odaları, tutuklamalar, coplanan lise öğrencileri, yeşil sermaye listeleri, hakarete uğrayan başbakanlar, hapse atılan belediye başkanları, muhtar bile olamaz manşetleri, 'irtica PKK'dan bile tehlikeli' açıklamaları nasıl unutulur ki!
Ağlamak, sızlamak için değil 'bir daha asla' demek için hatırlayalım.
Mesela 28 Şubat'ta Necmettin Erbakan ve ailesinin nasıl canavarlaştırıldığını unutmayalım.
O zamanlar genç bir delikanlı olan Fatih Erbakan'ın arabasıyla ilgili haberlerin gazetelerde nasıl çarşaf çarşaf yayınlandığını, Elif Erbakan'ın canlı modellerin resmini çizmek istemediği için okuduğu tasarım bölümünden atıldığına dair masa başı haberleri hiç aklımızdan çıkartmayalım. Bir siyasetçiyi ailesini canavarlaştırarak, itibarsızlaştırarak alt etmeye çalışma ahlaksızlığını hiç unutmayalım.
Unutmayalım ki bugün yaşanan benzeri itibarsızlaştırma ve canavarlaştırma kampanyalarına prim vermeyelim.
Fadime Şahin, Müslüm Gündüz, Ali Kalkancı orta oyununu da hatırlayalım. Masa başında nasıl senaryolar yazıldığını, kameralar eşliğinde yapılan ve neredeyse canlı yayınlanan düzmece polis baskınlarını, toplumun sinir uçlarını tahrik etmek için kurulan tezgahları unutmayalım.
Tezgahı kuranların sonra nasıl kamera önüne geçip sureti haktan gözükerek istismardan, kadın haklarından, dürüstlükten bahsettiğini aklımızdan hiç çıkartmayalım. Çıkartmayalım ki bugün dindar muhafazakar camianın vakıflarına, derneklerine, eğitim kurumlarına atılan iftiralara gözü kapalı inanmayalım, aslını astarını soruşturalım.
Hele askerlerden brifing alan yargı mensupları, 'aynı brifingden biz de isteriz' diye manşet atan gazeteciler gözümüzün önünden hiç gitmesin.
Gitmesin ki bugün adaletten bahseden, basın özgürlüğünden dem vuran kişilerin büyük bir kısmının dün brifing sırasına giren onursuzlar olduğunu es geçmeyelim. Adalet ve özgürlük talep edeceksek de başkasının dolmuşuna binmeden talep edelim.
Hepsinden fazla lise, üniversite kapılarında coplanan, küfre hakarete uğrayan başörtülü öğrencileri unutmayalım. Bugün aileyi, kadını, çocuğu, nafakayı konuşurken ağzımızdan çıkanı kulağımız duysun.
Kim olduğumuzu, nereden geldiğimizi, istikametimizin neresi olduğunu aklımızdan çıkartmayalım ki bu meselelere adil çözümler peşinde koşalım.
DİĞER YAZILAR İLERİ
DİĞER
25 yıllık eşi Ali Küçükbalçık'ın ihanet iddialarına olay açıklama! "Kibariye yine bildiğiniz gibi"
Kuruluş Osman'da Osman Bey ve Boran Bey yüzleşiyor!
75 günde 40 kilo verdiren Gizem Tuncer diyeti! Mahmut Tuncer'in kızı 36 bedene düştü! "7 günde 300 yumurta yedim..."
81 ilde deneyimli deneyimsiz silahlı silahsız binlerce güvenlik görevlisi alımı başladı
Bayern Münih - Real Madrid MAÇ SONUCU 2-2 || ÖZET
Fenerbahçe'den fırtına gibi geçen efsane futbolcular! 9 unutulmaz isim listenin en başına oturdu
1923'ten 2013'e kadar sıralandı!
GÜNÜN MANŞETLERİ
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.