CANLI YAYIN
Lütfi Albayrak
LÜTFİ ALBAYRAK

Türkler’e özgü kuyruklu yalanlar

Eklenme Tarihi 16 Aralık 2016
Nedense belirli durumlar için hepimiz aynı yalanları belki de onlarca yıldır söyleyip duruyoruz.
Tabii, karşımızdaki de bunların yalan olduğunu biliyor, ancak insan ilişkileri yine de çok fazla zarar görmüyor. Maalesef, yalana birazcık alışmışız.
"Abi yoldayız valla. Trafik sıkışık. Beş dakka içinde ordayız, bekle sen"
Ya henüz evden bile çıkmamıştır ya da çıkalı henüz birkaç saniye olmuştur.
"Ben de tam seni arayacaktım yav. Görüşemiyoz ne zamandır"
Aslında aradığınız kişinin aklının ucundan bile geçmiyorsunuz.
"Hallederiz" Umutlanmayın. O iş hallolmayacak.
"Boşver kanka, kevaşenin tekiydi zaten"
Nice namuslu, eteği belinde kız sırf kazmanın tekini reddetti veya terk etti diye bu tarz tanımlamalara kurban gitmiştir.
"Onun da sana selamı var"
Olmadığını biliyoruz.
"Kanka valla numaran silinmiş ya. Telefonu değiştirdiydim de geçenlerde"
Aslında silinme falan yok. Yeni telefona eklenecek kadar değerli değilsiniz.
"Vurdum kapıya tekmeyi, girdim albayın odasına"
Askerlik yapan kardeşlerimizin dönüşte anlattıkları olaylar silsilesidir.
Sanırsınız Rambo filminde askerlik yapmış hepsi.
"Bana gelişi o kadar zaten. Sana karsız satıyorum bak"
Bir esnaf asla kar etmeden mal satmaz. Yemeyin bunları.
"Yok ablası. O içmez"
Anne yalanı. Hem zorla misafirliğe götürür hem de bir şey ikram edildiğinde içmenizi engeller.
"Kaydırma yapmışım. Yoksa şimdi Boğaziçi'ndeydim"
Her sene kaydırır. Kaleminde gres yağı vardır sanki.
"Adamlar bir saldırdı, 10 kişi. Ben tek başımayım ama nasıl vuruyorum. Gözüm dönmüş"
Üstüne gitmeyin arkadaşın.
İzlediği bir filmden etkilenmiş olabilir.
"Ben çok kalmayayım. Ocakta yemeğim var"
Aslında orada bulunduğu her an bu hanım ablamıza işkence geliyor.
"Sorun sende değil, bende"
Genelde hanım arkadaşların, bazen de erkeklerin fiks ayrılık cümlelerinden. Sıkıldım desenize adam gibi.
"Benimkini de ödesene kanka. Bende bozuk yok."
Hiçbir zaman olmaz zaten. Cebinde hep 200'lük banknotlarla gezer.

KUŞ YEMİ
Bizim Temel birgün elinde bir çantayla havaalanına geliyor. Havaalanındaki güvenlik alanından geçerken tarama yapan alet alarm veriyor, bunun üzerine güvenlik görevlisi Temele soruyor: Çantanızda ne var Temel: Kuş yemi var diyor.
Görevli: O zaman bir daha geçin bakalım diyor ve Temel tekrar geçiyor ama alet yine ötüyor bunun üzerine görevli Temele çantasını açmasını söylüyor ve Temel çantayı açınca görevli çantada mücevher, altın, saat gibi değerli şeylerin olduğunu görüyor ve Temele soruyor:
Hani kuş yemi vardı çantada?
Temel: Valla ben bunları götürüp kuşun önüne koyuyorum ister yer ister yemez...

AlkışlıYorum
4 yaşındaki prensese tehlike atlatıldıktan sonra oyuncağın arkasından çıkardığı minik pili niye yuttuğunu soruyoruz. "Çok yoruldum, beni çalıştırsın diye yuttum." diyor. Nasıl yani ya?