Tarihi 25 Ağustos 2015

Sultan'la Avrupa'yı fethettiler

Dosso Dossi Holding; tekstil, turizm, inşaat ve gıda alanında faaliyet gösteren yüzde 100 Türk sermayeli bir grup. Grubun başında Eraslan Ailesi'nde 10 kardeşten biri olan Hikmet Eraslan var. Kardeşlerin en büyüğü olan Ahmet Eraslan, grubun gıda markası olan Sultan Gıda'nın Yönetim Kurulu Başkanı. Dosso Dossi, Haziran ve Aralık ayları olmak üzere yılda 2 defa düzenledikleri Dosso Dossi Fashion Show ile uluslararası birçok büyük markayı buluşturmaları ile tanınıyor.

SIRA AFRİKA'DA
Tekstilde yakaladıkları bu başarıyı gıdada sürdürmeye karar vermişler. Bu konuda ilk adımı 14 yıl önce Bükreş'te atmışlar. Önce Bergama'da aldıkları fabrikadan domates salçası ve ketçap ihraç etmeye başlamışlar. Özellikle İtalyanlar'ın yoğun olduğu Romanya'da 'Sultan' markası kısa zamanda pazarın en büyüğü haline gelmiş. Bu büyüme ile birlikte Bergama'daki fabrika satılarak, Romanya'da üretim yapılmaya başlanmış. Fabrikayı yerinde görmek için Bükreş'e geldik. 3 ayrı bölgede üretim, paketleme ve dağıtım tesisleri kurulmuş. 50 dönüm arazide 15 bin metrekare kapalı alanda üretim gerçekleştiren tesiste, 250 kişi istihdam ediyorlar.
Romanya'nın salça ve ketçap ihtiyacının yüzde 50'sini Sultan markası karşılıyor. Aynı zamanda Avusturya, Polonya, Rusya, Macaristan ve Ukrayna'ya ihracat gerçekleştiriliyor. Bir Türk markası nasıl bu kadar hızlı büyüdü? Hikmet Eraslan bu konuya açıklık getirdi: "Romenler de İtalyanlar gibi çok fazla salça ve ketçap tüketimi yapan bir ülke. Biz öncelikle kaliteye ağırlık verdik. Fiyatı rakiplerimize göre biraz yüksek olmasına rağmen Sultan, başta Romanya olmak üzere ihracat yaptığımız tüm ülkelerde ilk sırada tercih edilen ürün haline geldi.
Aralarında Carrefour, Metro ve Real gibi 700 süpermarketin bulunduğu, toplamda 6 bin noktada ürünlerimiz tüketici ile buluşuyor. Halen 35 milyon dolar olan ciromuzu yeni yatırımların devreye girmesiyle önümüzdeki yıl 45 milyon dolara çıkaracağız. Çalışan sayımız da 400'e yükselecek." Hikmet Eraslan, amaçlarının Sultan markasını Avrupa'dan sonra Afrika pazarına taşımak olduğunu kaydetti. Ahmet Eraslan ise Romanya'daki üretim tesislerinde yıllık 10 bin ton hammadde işlediklerini belirtti. Salça ve ketçabın yanı sıra fasulye, reçel, mantar, bezelye, mayonez ve hardal üretimi için yatırım sürecinin devam ettiğini söyleyen Eraslan, "7 milyon euro ek yatırım ile maksimum 1 yıl içinde bu ürün gamlarında da üretim ve ihracata başlayacağız. Hedefimiz Romanya'da olduğu gibi, Avrupa genelinde de tüketilen ve hatta aranan marka olmak" dedi.