Fenomenler bakanlık radarında | Şeyma Subaşı ve Cem Özkök'e ceza yağdı! Uzman isimlerden değerlendirme: Gelir vergisi vermek zorundalar
Ticaret Bakanlığı, sosyal medya fenomenlerini mercek altına alındı. Geçtiğimiz günlerde Şeyma Subaşı, markaların reklamını yapmasına rağmen bu paylaşımın 'reklam' olduğunu belirtmediği için 550 bin lira ceza almıştı. Benzer şekilde, temizlik videolarıyla tanınan ve 'foşur foşur' ifadesiyle bilinen Cem Özkök, kendi markasını tanıttığı bir gönderisinde 'reklam' ibaresini kullanmadığı gerekçesiyle 500 bin lira ceza aldığını açıkladı ve bu duruma isyan etti. Uzman isimler bu kararları değerlendirdi.
Ticaret Bakanlığı, sosyal medya fenomenlerini radara aldı.
Geçtiğimiz günlerde Şeyma Subaşı'nın farklı tarihlerde, beş farklı markanın reklamını reklam olduğunu vurgulamadan yaptığı tespit edildi.
Şeyma Subaşı.
Subaşı'nın ardından sosyal medyada yayınladığı temizlik videolarıyla tanınan Cem Özkök, kendi şirketine ait ürününün tanıtımını yaparken ''reklam'' etiketi kullanmadığı için 500 bin TL vergi cezası ödediğini duyurmuştu.
Cem Özkök.
Uzman isimler bu kararları değerlendirdi.
Sosyal Medya Araştırmacısı Ümit Sanlav; fenomen ve influencer'lerin banka kartı, kredi kartı ve sanal kart üzerinden yapılan elektronik ödemelerinin takip altında olduğunu belirterek "Bu alanda kazanımı olan kişilerin tahsilat yönteminin genellikle elektronik ortamlardan üzerinden olması bakanlığın işini kolaylaştırıyor. Artık bir sektör olarak kabul edilen influencer, tiktoker, youtuber, vlogger, blogger gibi yeni oluşumlar ve kendi web sitesi üzerinden Google Adsense reklamları üzerinden gelir elde edenler de vergi mükellefi olarak kabul edildi. Dijital eğitim platformlarından elde edilen gelirler ise sosyal medya kazanç istisnası kapsamına alındı." dedi.





