Takvim

Bugünkü
Takvim
  • Yaşam
  • 27.03.2019 09:59
  •  - 
  • Son Güncelleme:
  •  
  • 28.03.2019 08:54
ABONE OL

2019 PA 24. dönem başvuru kayıtları ne zaman? - sayfası başvuru şartları nedir?

24. dönem için öğrenciler başvuru için detayları araştırıyor. POMEM 24. dönem başvurularının ne zaman başlayacağına ilişkin henüz kesinleşmiş bir tarih verilmedi. Peki 4 aylık eğitimin verildiği 24. POMEM başvuruları ne zaman başlayacak? Polis Akademisi resmi tarihi duyurdu mu? Emniyet Genel Müdürlüğü Polis Akademisi Başkanlığı 2 bin 500 polis memuru alımı yapacağını belirtti. Bu sebeple Polis Merkezi Amirliği Etik Davranış İlkeleri doğrultusunda Güven masası kurularak ihtiyaç doğrultusunda kadın adaylar içerisinden 2 bin 500 polis memuru alımı yapılacak.

Polis olmak isteyenlerin büyük bir merakla beklediği başvurular başladı. Bu bağlamda açıklama Polis Akademisi Başkanlığı tarafından geldi. 24. Dönem POMEM Kapsamında 2 bin 500 kadın polis alımı yapılacak. Peki Başvuru Şartları Nedir? Kılavuz ne zaman yayımlanacak? 24 . Dönem POMEM Kapsamında 2 bin 500 kadın Polis alımı için henüz başvuru kılavuzu yayımlandı. Ancak Polis Akademisi Başkanlığı tarafından yapılmış olan duyuruya göre başvuru kılavuzu ve Ön başvurular ilerleyen günlerde Polis Akademisi Başkanlığının resmi İnternet sitesinde duyurulacaktır. Polis Akademisi Başkanlığı net bir şekilde başvuru şartlarını açıklamasa da yapmış olduğu duyuruda bazı nitelikleri de belirtti. İşte tüm detaylar

81 İl 700 Polis Merkezi Amirliğine alım yapılacak!

Emniyet Genel Müdürlüğü Polis Akademisi Başkanlığı 2 bin 500 polis memuru alımı yapacağını belirtti. Bu sebeple Polis Merkezi Amirliği Etik Davranış İlkeleri doğrultusunda Güven masası kurularak ihtiyaç doğrultusunda kadın adaylar içerisinden 2 bin 500 polis memuru alımı yapılacak.

2 Bin 500 kadın polisin görevi nedir?

Kadın polis alım yapılmasının sebebini açıklayan Polis Akademisi Başkanlığı yapmış olduğu açıklamada şunları kaydetti. İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğü Makamının talimatlarıyla, Polis Merkezi Amirliklerine müracaat için gelen kişilerin en üst düzeyde iletişim kurulması ile taleplerin etkin ve hızlı bir şekilde alınması amacıyla hem Polis Merkezi Amirliklerin deki, hem de Polis Merkezleri Amirlikleri dışındaki iş ve işlemlerle ilgili bilgilendirme ve yönlendirmenin yapılabilmesi için 81 il 700 Polis Merkezi Amirliğinde polis memuru alımı yapılacak.

Başvuru şartları ne olacak?

Polis Akademisi Başkanlığı net bir şekilde başvuru şartlarını açıklamasa da yapmış olduğu duyuruda bazı nitelikleri de belirtti. Buna göre adaylardan, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak, Kadın Olmak, Görevini yapmasına engel olabilecek herhangi bir sağlık sorunu olmamak ve bunu sağlık raporu ile belgelemek, Lisans mezunu olmak, Güler Yüzlü olmak, güven verici olmak, Polis Merkezi Amirliklerine gelen vatandaşların beklentilerine odaklanabilmek, kamu haklarından mahrum olmamak gibi nitelikler aranması beklenmektedir.

Başvuru kılavuzu ne zaman yayımlanır?

24 . Dönem POMEM Kapsamında 2 bin 500 kadın Polis alımı için henüz başvuru kılavuzu yayımlandı. Ancak Polis Akademisi Başkanlığı tarafından yapılmış olan duyuruya göre başvuru kılavuzu ve Ön başvurular ilerleyen günlerde Polis Akademisi Başkanlığının resmi İnternet sitesinde duyurulacaktır.

24. DÖNEM POMEM BAŞVURULARI NE ZAMAN BAŞLAYACAK

Polis Akademisi tarafından gerçekleştirilen POMEM'lerde eğitim almak isteyen binlerce genç başvuru işlemleri için detayları araştırıyor. 23. Dönem POMEM mülakat sonuçlarının açıklanmasının ardından en çok aranılan konular arasında 24. Dönem POMEM başvuruları yer aldı.

24. DÖNEM POMEM BAŞVURU ŞARTLARI BELLİ OLDU MU

POMEM 24. dönem alımları için başvuru tarihi belli olmadığından başvuru şartları da henüz netleşmedi. 23. dönem alımlarında adaylarda aranan şartlardan bazıları şunlardı;

POMEM BAŞVURU ŞARTLARI NELER?

- T.C. vatandaşı olmak,

- Önlisans, lisans mezunu veya bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen yurtdışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olmak,

- Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından lisans mezunları için 2017 veya 2018 yılları içinde yapılan KPSS lisans puanı P3 puan türünden 60, önlisans mezunları için 2016 yılı içinde yapılan KPSS önlisans puanı P93 puan türünden 70 taban puan veya üzerinde puan almış olmak,

- Emniyet Teşkilatı Personeli Şehit veya Vazife Malulü eş ve çocukları için 2017 veya 2018 yılları içinde yapılan KPSS lisans puanı P3 puan türünden en az (48,00), 2016 yılı içinde yapılan KPSS önlisans puanı P93 puan türünden (56,00) taban puan veya üzerinde puan almış olmak, (Emniyet Teşkilatında çalışan veya Emniyet Teşkilatından emekli olanların eş ve çocukları bu kapsamda yer almamaktadır.)

- 18 yaşını tamamladıktan sonra yaptırılan yaş düzeltmelerinde, düzeltmeden önceki yaş dikkate alınmak şartıyla, sınavın yapıldığı yılın 31 Aralık tarihi itibariyle 30 yaşından gün almamış olmak (31 Aralık 1989 ve daha sonraki tarihlerde doğmuş olmak),

- Kadınlar için 162 cm, erkekler için 167 cm'den kısa boylu olmamak, beden kitle endeksi, 18 (dahil) ile 27 (dahil) arasında olmak,

- Silah taşımaya veya silahlı görev yapmaya hukuki bir engeli bulunmamak,

- Sağlık durumu yönünden, Sağlık Şartları Yönetmeliğinde belirlenen koşulları taşımak,

- Başvuru tarihinde herhangi bir siyasi partiye veya siyasi partilerin yan kuruluşlarına üye bulunmadığına dair yazılı beyan sunmak,

- Alkol, uyuşturucu veya uyarıcı madde kullanımı nedeniyle tedavi görmüş veya görüyor olmamak,

- Kamu haklarını kullanmaktan yoksun bırakılmış olmamak,

- Sağlık Yönetmeliği hükümleri hariç, polis eğitim kurumlarından çıkarılmamış olmak, - Güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması olumlu olmak.

- Erkek adaylar için intibak eğitiminin başladığı tarih itibariyle 1111 Sayılı Askerlik Kanununa göre silahaltında bulunmamak.

POMEM İNTİBAK EĞİTİMİ NEDİR?

Polis meslek eğitim merkezinde intibak eğitimi okula alışmak amaçlı yapılan bir kısa eğitime verilen isimdir. İntibak eğitiminde adaylar küçük eğitimlere tabi tutulurlar.

POMEM İNTİBAK EĞİTİMİ KAÇ GÜN SÜRÜYOR

Polis meslek eğitim merkezi intibak süresi kazanan adayların sürekli kafasındaki sorudur. Polis meslek eğitim merkezi sınavlarını başarıyla geçen adaylar polis meslek eğitim merkezi öğrenci adayı olma hakkını kazanırlar. Aday olan öğrenciler yaklaşık 10 gün intibak eğitimine tabi tutularak geçici kayıtları yapılır.

POMEM İNTİBAK EĞİTİMİNDE NELER YAPILIR?

Bir çok polis meslek eğitim merkezini kazanan aday hemen intibakta neler yapılacağını elenme olup olmayacağını sormaktadırlar. Polis meslek eğitim merkezi intibak eğitiminde 10 günlük süreçte okula alışma ve adayların sağlık raporlarının alınması yapılmaktadır. Bu süreç içerisinde okulda küçük çapta sağ dön, sola dön, sıra açılma gibi eğitimler verilerek adayların polislik mesleğine alışmaları sağlanır. Genellikle intibak eğitiminde izin olayı olmuyor veya tek gün izin verilebiliyor. İntibak eğitiminde elenme konusuna gelecek olursak kurallara uyulduğu sürece ve sağlık raporunda sorun olmadığı sürece elenme durumu olmamaktadır.

POMEM İNTİBAK EĞİTİMİNDE NELER YAPILIR?

Birçok polis meslek eğitim merkezini kazanan aday hemen intibakta neler yapılacağını elenme olup olmayacağını sormaktadırlar. Polis meslek eğitim merkezi intibak eğitiminde 10 günlük süreçte okula alışma ve adayların sağlık raporlarının alınması yapılmaktadır. Bu süreç içerisinde okulda küçük çapta sağ dön, sola dön, sıra açılma gibi eğitimler verilerek adayların polislik mesleğine alışmaları sağlanır. Genellikle intibak eğitiminde izin olayı olmuyor veya tek gün izin verilebiliyor. İntibak eğitiminde elenme konusuna gelecek olursak kurallara uyulduğu sürece ve sağlık raporunda sorun olmadığı sürece elenme durumu olmamaktadır.

MÜLAKAT NASIL OLUYOR?

Fiziki yeterlilik sınavında başarılı olan adaylar, mülakat sınav komisyonu tarafından mülakat sınavına tabi tutulurlar. Adaylara, soruların yazılı olduğu bir kart çektirilir. Konu hakkında düşünmesi ve sunum yapması için süre verilir. Konu ile ilgili komisyonca adaya sorular sorulabilir. Değerlendirmede adayın;

a) Konu hakkında bilgi düzeyi,

b) Kendisinden istenileni kavrama,

c) Özgüveni,

ç) İfade etme yeteneği,

d) Beden dilini kullanma becerisi,

olmak üzere beş ayrı kritere göre ve her bir kriter yirmi puan olmak üzere toplam yüz tam puan üzerinden yapılır. Adayın mülakat sınavından başarılı olabilmesi için yüz puan üzerinden en az yetmiş puan alması gerekir.

PARKUR BİLGİLERİ

Başlangıç çizgisi ile ağırlık taşıma etabının son dubanın bulunduğu yere kadar 29 metre uzunluğunda ve ağırlıkların başındaki duba ile takla minderinin başındaki duba arası 14 metre eninde, takla atma minderinin başındaki duba ile bitiriş çizgisine kadar 29 metre uzunluğunda toplam 7 istasyon ile 72 metre uzunluğundaki parkurdan oluşmaktadır.

Fiziki Yeterlilik Sınavında adayın süresinin takibi, fiziki yeterlilik sınavı komisyonu ve sınava katılan aday tarafından görülebilecek nitelikteki dijital fotoselli süreölçer ile yapılacaktır. Dijital fotosel cihazının başlama ve bitiş kısmındaki fotoseller arasındaki mesafe en az (3) üç metre genişlikte olacaktır.

Öncelikle adaylara gruplar halinde fiziki yeterlilik parkuru tanıtılacaktır. Adaylara parkuru tanıtım esnasında veya sınav esnasında oluşabilecek herhangi bir sakatlık durumunda fiziki yeterlilik sınav komisyonu sorumlu değildir. Daha sonra komisyonca ismi okunan aday komisyona kimliğini vererek kendini tanıttıktan sonra parkurun başlama noktasına gelip ve kameraya doğru dönüp kendisini bir kez daha tanıtarak parkura doğru döner.

POMEM NEDİR?

POMEM'in açılımı POLİS MESLEK EĞİTİM MERKEZİ olarak geçmektedir. POMEM okullarına 4 yıllık lisans mezunlarından ve %20 oranında 2 yıllık ön lisans mezunlarından, KPSS sınavına girmiş kişiler başvurabilmektedir. POMEM'i kazanmış bir kişi "Polis Meslek Eğitim Merkezleri Eğitim-Öğretim Yönetmeliği' nin 6 nci maddesine göre en az 4 ay eğitim görmektedir. POMEM'i kazanan kişiler 4 ay boyunca polislikle ilgili (hukuk, silah vb,) eğitim görmektedirler. 4 aylık eğitimi tamamlayan öğrenciler Polis Memuru Adayı olarak mezun olurlar ve okulda başarı sırasına göre kurada çektikleri şehirde görevlerine başlarlar. Mezun olan Polis Memuru Adayının teşkilat içerisinde çalışacağı birim göreve başladığı şehrin İl Emniyet Müdürlüğü tarafından belirlenir. Ama çalıştığı birimler yıl içerisinde zaman gözetmeksizin yine İl Emniyet Müdürlüğünün insiyatifiyle değiştirilebilmektedir. Genelde birimlere alımlarda Polis Memurunun özellikleri, aldığı eğitim gözetilerek uygun birimlere ataması yapılmaya çalışılmaktadır.