Takvim

Bugünkü
Takvim
  • Yaşam
  • 11.02.2019 Gazete
ABONE OL

Bağırsağın şifresi:

lı sindirimin yolu, soframızdan geçiyor. Prof. Dr. , ün kolon inden koruduğunu, kan şekeri ve tansiyonu dengelediğini söylüyor.

Tüm hastalıkların ilacı doğada saklıydı. Beslenme Uzmanı Prof. Dr. Joe Schwarcz, sağlıklı bir hayat için sebze ve meyve tüketmek gerektiğini vurguladı. Kemikleri güçlendiren sütün, bağırsakları da koruduğunu anlattı. Mutfakta bulunan her besinin bir faydası olduğunu aktaran Prof. Dr. Schwarcz, Takvim okuyucularıyla şu bilgileri paylaştı:



YUDUM YUDUM İÇİN: Süt, sağlık konusunda ciddi tartışmalara neden olur. Çünkü yalnızca insanlar sütten kesildikten sonra başka bir türün sütünü içmeye devam eder. Sütle ilgili lehine ya da aleyhine pek çok araştırma yapılmıştır. Bunda kimi zaman olumlu kimi zaman olumsuz türlü türlü sonuçlara ulaşılmıştır. Cardiff Üniversitesi'nden Prof. Peter Elwood'un araştırması, olaya son noktayı koymuştur. Buna göre süt içenlerin içmeyenlere göre kalp hastalıklarına yakalanma ve inme geçirme riski daha düşük çıkmıştır. İçerisindeki kalsiyum sayesinde tansiyonu düşürücü etki gösteren süt, kansere karşı da koruma sağlamaktadır. Özellikle prostat ve meme kanserine karşı korur. Günde bir bardak süt içmek, kolon kanserine karşı koruma sağlar. Araştırmalara göre tam yağlı süt içen kadınların meme kanserine daha az yakalandığı görülmüştür. İçerdiği faydalı bileşenler ile süt, diyabet riskini de azaltmaktadır. Süt demişken kemiklere faydasından bahsetmemek olmaz. Güçlü kemiklerin olmazsa olmazı süt, kadınları osteoporoza karşı korur. Süt elbette mucizevi bir besin değildir. Ancak sağlıklı beslenmenin olmazsa olmazıdır. Ve araştırmaların öne sürdüğü gibi bir zehir olmadığı kesindir!



ANTİOKSİDAN DEPOSU AÇAİ:Bilim adamları, her zaman antioksidan içeren besinlerin sağlığa olan faydalarından bahseder. Meyve ve sebzeler, zengin antioksidan kaynaklarıdır. Doğanın bize sunduğu bu şifa dolu besinlerden birisi de açai çileğidir. Yapılan araştırmalar, açai çileğinin lösemi üzerindeki mucize etkisini gösterir. Lösemili tümörleri azaltan açai çileği, kanserin en büyük düşmanlarından biridir. Mango ve üzüm de benzer etkiler gösterir. Tansiyonu düşürücü etkisi de olan açai çileği, damar sertleşmesini önler. Kalp hastalıklarına karşı korur.



KOLESTEROLE YULAF ŞİFASI:

İSKOÇ bilim adamları, sağlıklı bir hayatın olmazsa olmazını açıkladı: Yulaf! Yalnızca su ve sütle karıştırılmakla kalmayan yulafın lapası bile bağırsaklara güç veriyor. Doygunluk hissi veren yulafın sindirimi uzun sürüyor. Bu sayede uzun süre tok tutuyor. Hem de lifli yapısı ile bağırsakları 'fırçalıyor'. Sindirim sistemi üzerindeki bu etkisi sayesinde, kolon kanserine yakalanma riskini azaltıyor. Faydaları bununla da bitmeyen yulaf, kolesterolün düşmesine yardımcı oluyor. Kalp krizi riskini yüzde 10 oranında azaltıyor. Ancak yulafı, kurabiye ve cips gibi yapay tatlandırıcı ve trans yağların barındığı besinlerle yememek gerekiyor. Tansiyonu düşüren yulaf, kötü kolesterolü de indirerek kalp hastalıkları riskini azaltıyor. Kahvaltıda üzerine keten tohumu, yaban mersini, acai çileği ve kızılcık eklenerek hazırlanmış bir kase yulaf kepeğinden daha sağlıklı bir öğün yoktur!

GÜNDE BİR TANE SAĞLIK-PROF. DR. JOE SCHWARCZ
HAZIRLAYAN: SİNEM UYSAL
YARIN: YEŞİL ÇAYLA ZAYIFLAYIN