Kanser kader değil

Çağın vebası kanserin ailesel geçişli olmadığını söyleyen Doç. Dr. Ömer Fatih Ölmez, bu konudaki doğru bilinen yanlışları anlattı...

Dünyada olum nedenleri arasında ilk sırada bulunan kanser, kulaktan dolma bilgilerle hayati tehdit yaratıyor. Medipol Üniversitesi Hastanesi Tıbbi Onkoloji Uzmanı Doç. Dr. Ömer Fatih Ölmez, "Sadece yuzde 5-10 kanserin ailesel ilişkisi bilinir, coğunun aile ilişkisi yoktur" diyor. Doc. Dr. Ölmez, doğru bilinen yanlışları şoyle anlatıyor:
KANSERİN BELİRTİ VERMEZ: Bircok kanser turu erken donemde uyarıcı belirti ve bulgular gosterir. biyopsi kanseri
ÇOĞALTIR: Tumor biyopsisi yapmanın kanserli hucrelerin yayılmasına neden olduğu ile ilgili bilimsel kanıt yoktur.
KANSER OLACAĞIN VARSA OLURSUN: Tum yeni kanser vakalarının en az yarısı onlenebilir veya tarama ile erken yakalanabilir. Tek başına sigara tum kanser olumlerinin yuzde 30'unu kapsar.
AİLEDE KANSERLİ YOKSA RİSK YOK: Sadece yuzde 5-10 kanserin ailesel ilişkisi bilinir, coğu sporadiktir ve aile ilişkisi yoktur.
BAZI KANSERLER BULAŞICIDIR: Kanserin hicbir ceşidi bulaşıcı değildir. Bununla birlikte bilinen bulaşıcı virusler kansere neden olabilir.
KANSERE YAKALAN RSAN ŞEKER YEMEMELİSİN: Şeker yemenin kanser hucresinin gelişimine veya hızlı yayılacağına ilişkin bilimsel kanıt yoktur. Normal hucrede olduğu gibi kanserli hucrenin de buyume ve normal fonksiyonlarını gormek icin şekere ihtiyacı vardır. Şekeri kısmak veya artırmak kanseri hucreleri etkilemez.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.