Elektirkli otomobil yollarda

Ali Ağaoğlu'nun satın aldığı Türkiye'nin elektrikli otomobili Tesla Roadster trafiğe çıkmak üzere gün sayıyor.

Giriş Tarihi 20 Temmuz 2010, 15:46 Güncelleme 23 Eylül 2010, 11:24
Elektirkli otomobil yollarda

İÇİNDEKİLER

Ağaoğlu Şirketler Grubu'nun genel merkezinde basına tanıtılan ve henüz geçici plaka alan araç, ruhsat işlemlerinin tamamlandıktan sonra trafiğe çıkacak.
Ağaoğlu Şirketler Grubu'ndan yapılan açıklamaya göre, rüzgar enerjisi yatırımlarına hız veren ve yapımı devam eden My Towerland projesi ile konutta temiz enerji dönemini başlatan Ağaoğlu, elektrikli Tesla Roadster ile çevreci otomobil kullanımına da adım attı. İki kapılı üstü açılabilen spor otomobil Tesla Roadster, elektrik enerjisiyle çalışıyor. Enerjiye 5 yılda iki milyar dolar tutarında yatırım yapma hedefiyle yola çıkan Ağaoğlu, Mart 2010'da devreye aldığı Mersin Rüzgar Enerjisi Santrali ile birlikte enerji üretimine başlamasının ardından, ürettiği temiz enerjiyi şantiyelerine ve son olarak satışa sunduğu My Towerland ile konut projelerine de taşıyarak konutta temiz enerji dönemini başlatmıştı.
Yatırımcı ve işadamı kimliğinin yanı sıra lüks otomobil merakıyla tanınan Ali Ağaoğlu, enerji ve konut üretiminde benimsediği çevreci tutumu otomobil tutkusuna da yansıtarak Tesla Roadster'ı da sahip olduğu araçlara ekledi. Silikon Vadisi'nde tasarlanan Roadster, elektrikli araçlar arasında hızlı ve seri otomobil olarak dikkat çekiyor.
Basın toplantısında konuşma yapan Ali Ağaoğlu, son yıllarda şirketlerinde enerji yatırımlarına büyük önem verdiklerini ve bu konudaki yeni yatırımlarının devam edeceğini söyledi. Ağaoğlu, Türkiye'nin elektrikle çalışan kendi otomobil modelini tasarlaması gerektiğini belirterek, böyle bir model tasarlanmış olsaydı yurtdışından araç getirmek yerine yerli modeli satın almayı tercih edeceğine değindi. Türkiye'deki otomotiv yatırımlarının çok geç başlamış olmasına rağmen çok ileri bir düzeye ulaştığını vurgulayan Ali Ağaoğlu, "kendi modellerimizi yapmanın zamanı geldi diye düşünüyorum" dedi. Yerli üretime teşvik amacıyla şirket araçlarının tümünü elektrikli otomobil ile değiştireceklerini beyan eden Ali Ağaoğlu, Türk otomotiv sektöründe enerji tasarrufunun ve çevreci anlayışın gelişmesine katkı sağlamak istediklerini söyledi. Ağaoğlu Genel Müdürü Hasan Rahvalı ise yaptığı değerlendirmede, Ağaoğlu'nun hem ürettiği, hem tükettiği enerjiyle tamamen "temiz enerji" dönemini başlattığını kaydetti. Halen ulaşımda kullanılmakta olan yaklaşık 1,5 milyon benzinli veya dizel yakıtlı binek aracın yerine elektrikli araçların kullanılması halinde Türkiye yılda yaklaşık 1 milyar dolar değerinde 13 milyon varil petrol ithalatından tasarruf edebilecek. Bu araçların elektriğinin hidro, rüzgar veya güneş gibi yenilenebilir enerji kaynaklarından üretilmesi halinde yaklaşık olarak 2,5 milyon ton karbondioksit salınımı da engellenebilecek. Bu da Türkiye'nin ulaşım sektörünün toplam karbondioksit salınımının yaklaşık olarak yüzde 5 azaltılması anlamına geliyor. Böylece şehir merkezlerinde oluşan hava ve ses kirliliği de önemli ölçüde azalacak. Elektrikli araçların büyük çoğunlukla gece şarj edilecek olmaları sayesinde Türkiye'nin elektrik şebekesine ek yük getirmeyecek ve tüketecekleri enerji araç sahiplerine daha düşük fiyata mal olabilecek. Tesla Roadster, 100 kilometreye 3,7 saniyede çıkıyor. Sıfır emisyona sahip Tesla Roadster, 450 kilogramlık lityum-iyon pillerle 288 beygirlik güç üretiyor. Tesla, kilometrede 2,5 kuruşluk elektrik üretiyor. İki kapılı ve üstü açılabilen aracın bataryaları 3,5 saatte şarj ediliyor ve 365 kilometrelik menzile kadar çıkabiliyor. Tesla Roadster, yavaşladığında ise elektrik enerjisini bataryaya çevirerek tasarruf sağlıyor. Tesla Roadster'da motor yağı, egzos ve şanzıman gibi tipik araç özellikleri bulunmuyor.
Araç çalıştığı sırada motor sesi duyulmuyor.