"Yüzde 49'u gördük ama açıklayamadık"

1 Kasım seçimlerinde anket şirketlerinin yanılmasının ardından seçim öncesi nasıl bir algı operasyonu yapıldığı ortaya çıktı.

ANDY-AR'ın Başkanı Faruk Acar, anketlerden AK Parti'nin yüzde 50'lik başarısının çıktığını ancak mahalle baskısı yüzünden açıklayamadıklarını itiraf etti.
Daha önceki seçimlerde doğru tahminler yapmasıyla bilinen fakat 1 Kasım seçimlerini bilemeyen araştırma şirketleri arasında yer alan ANDY-AR'ın Başkanı Faruk Acar, CNN Türk'te çarpıcı açıklamalar yaptı. Seçim sürecinde gelişen olaylar nedeniyle araştırma şirketleri üzerinde baskı olduğunu kaydeden Acar, son haftaya girerken 85 seçim bölgesinde 12 bin 793 denekle yaptıkları araştırmada AK Parti'yi 49,69 olarak bulduklarını fakat sonucun hatalı olduğunu düşünerek 2 bin 400 kişilik yeni bir anket yaptırdıklarını söyledi.

Faruk Acar şunları söyledi: "85 seçim bölgesinde, 12 bin 793 denekle saha araştırmasında yüzde 49.69'u gördük. Açıklamadık. Burada bir mahalle baskısından bahsedebiliriz. '43,7 ve tek başına iktidar' dediğimde bile bana nasıl yaklaşıldığını, mailleri, Twetter'dan gelenleri falan bir göstersem herkes şoka uğrar. Buna rağmen 49.69'u gördük. hatalı olduğunu düşünerek hemen sahama döndüm ve 'durdurun bu çalışmayı bu çalışma yanlış. Yeni araştırmaya çıkalım' dedim. 2 bin 400 denekle yaptığımız araştırmanın sonucunu açıkladık"
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.