Hamdi Ulukaya'ya ‘Küresel Vatandaşlık Ödülü’!

Chobani’nin sahibi Hamdi Ulukaya, mülteciler için iş dünyasına çağrı yaptı. İnsani çabası, ‘Küresel Vatandaşlık Ödülü’ ile taçlandı. Bu ödülü alan ilk iş insanı olarak ülkemizi gururlandırdı

Erzincanlı Hamdi Ulukaya (45), üniversite yıllarında Amerika'ya gitti. New York'taki bir çiftlikte işe girdi. Bir süre sonra krediyle küçük bir yoğurt fabrikası alan Ulukaya, Amerikalılar'a hitap eden süzme yoğurt üretti. "Chobani" adını verdiği marka, kısa sürede Amerikalılar'ın en sevdiği yoğurt haline geldi. Ulukaya, 8 yılda ülkenin sayılı milyarderleri arasına girdi. Kişisel serveti 1.4 milyar dolara yükseldi. Sıfırdan yarattığı Chobani markasını ABD'nin en hızlı büyüyen şirketi haline getiren Ulukaya, sosyal sorumluluk projeleriyle de adından söz ettirdi.
2015'te "Tent Vakfı"nı kurarak, sığınmacılar için özel sektörü harekete geçirmeyi hedefledi. İş dünyasında mülteciler için çözüm arayışına girdi. Yoğurt fabrikasında mültecileri istihdam etti. Mülteciler konusunda özel sektörün kaynaklarını seferber eden Ulukaya, dikkatleri üzerine çekti. "Küresel Vatandaşlık Ödülü" ile ödüllendirildi. Ulukaya, bu ödülü alan ilk iş insanı olarak kayıtlara geçti. Bu ödülü almaktan onur duyduğunu belirten Ulukaya "25 milyonu aşkın mülteci çadır kamplarında zor koşullarda yaşam savaşı veriyor ve bizlerin yardımını bekliyor. Ne zaman ki mülteciler kamplardan kurtulur ve denizlerde can vermez, işte o gün gerçekten bir kutlama yapabiliriz" dedi.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.