Reklam oldular

Ünlüler, sosyal medyadan ürün tanıtımı yaptı. Sağlık Bakanlığı ise hepsini mektupla uyardı: “Ürünler ciddi sağlık sorunlarına neden olabilir. Güvenilirliğini test edin”

Sağlık Bakanlığı, internet ve sosyal medya üzerinden yapılan ürün satışlarını önlemek için harekete geçti. Sosyal medya hesaplarında milyonlarca takipçisi olup, ürün tanıtımı yapan 50 isime mektup gönderdi. İnternetin gelişmesiyle birlikte sosyal medya, ünlüler için gelir kapısı haline geldi. Markalar, milyonlarca takipçisi olan isimler ile işbirliği yapmak için sıraya girdi. Belirli markalarla anlaşan ünlü isimler, söz konusu ürünleri kullanıp takipçilerine önerdi. Reklamlarda başı kilo verme, cilt bakımı ve kozmetik gibi kadınların ilgi duyduğu ürünler çekti. Sağlık beyanıyla yapılan ürün satışlarının sayısının artması, Sağlık Bakanlığı'nı da harekete geçirdi. Bakanlık, sosyal medyada bu işi yapan 50 ünlü isime uyarı mektubu gönderdi. Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu (TİTCK) Başkanı Hakkı Gürsöz imzasıyla gönderilen mektuplarda, hastalıkları tedavi ettiği ya da zayıflattığı iddiasıyla satılan ürünlerin ciddi sağlık problemlerine yol açabildiği belirtildi.
ALDATICI OLABİLİR
Bu ürünlerin Sağlık Bakanlığı'ndan onaylı ya da ruhsatlı olmadığı, izinsiz olarak piyasaya sürüldüğünün tespit edildiğine dikkat çekildi. Ünlülerden, tüketicileri aldatıcı ve yanıltıcı şekilde yapılan tanıtımlarda yer almamalarını istendi. Gürsöz, ilk etapta mektupların aralarında şarkıcıların, sunucuların ve mankenlerin de bulunduğu 50 ünlüye gönderildiğini söyledi.
Ebru Şallı, zaman zaman takipçilerine zayıflama vaad eden ürünlerin tanıtımını yapıyor. Sosyal medyayı yeni bir gelir kapısı haline getiren ünlüler, tanıttıkları ürün için 10 bin liradan başlayan ücretler alıyor. Bir kozmetik firmasının reklam yüzü olan Ezgi Mola, şimdilerde ünlü bir diş macununun tanıtımını yapıyor. Doğumun ardından kısa sürede kilo veren Gülşen de takipçilerine zayıflama ürünü tanıtan isimlerin başında geliyor.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.