'Korsan' nüfusa yaklaşıyor

Kültür ve Turizm Bakanlığı korsancılardan yaka silkti. Resmi verilere göre, son iki yılda yakalanan korsan materyal sayısı 64 milyon 771 bin 357 oldu.

Yüklü miktar nedeniyle bakanlığın mevcut depolarının dışında beş deposu da tıka basa doldu. Telif Hakları ve Sinema Genel Müdürü Abdurrahman Çelik, korsan materyaller nedeniyle bakanlığın yaşadığı sıkıntıyı SABAH'a değerlendirdi.
Mevcut yasanın, depolardaki korsanların yargılama sonucundaki verilecek imha işlemine kadar muhafaza edilmesini hükme bağladığına dikkat çeken Çelik, bu sürecin çok uzun sürdüğünü bu nedenle korsana depo yetmediğini aktardı. Kültür Bakanlığı, korsanın yakalandıktan en kısa süre içinde 'imha' edilmesini öngören kanun çalışmasını Bakanlar Kurulu gündemine taşımayı amaçlıyor. Buna göre, yeteri kadar nüshası alınan korsan bekletilmeden imha edilecek.

8 BİN KADAR OPERASYON

Son iki yıl içinde korsanla mücadele kapsamında yurt genelinde 7 bin 854 operasyon yapıldı. 8 bin 802 kişi yakalandı. 52 milyon 196 bin 525 adet 'kapak kartonet' yakalandı. Bandrolsüz DVD 2010 yılı ile son iki yılın rekorunu kırdı. 2008- 2010 arasında yakalanan bandrolsüz DVD miktarı 4 milyon 261 bin 105 oldu. Banrolsüz DVD'yi, 'bandrolsüz kitap' izledi.
2010'da, 2 milyon 491 bin 302 adet korsan yakalandı. Son iki yılda ise 3 milyon 910 bin 46 kitap yakalandı. CD ve VCD'de rekor kırdı: 3 milyon 860 bin 913 materyal ele geçirildi. Yakalanan bandrollü kitap sayısı 341 bin, porno yayın 129 bin 194, bandrollü VCD ve CD sayısı ise 27 bin 45.




X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.