İyi yaşam sürmek için ne yapmalıyız? İşte iyi yaşam için 10 süper öneri

İyi yaşam sürmek için ne yapmalıyız? sorusu en çok merak edilen konular arasında... Dün ne yediğimizi bile hatırlamıyor hale geldiysek, tırnaklarımız kırılıyor ve cildimiz yaşlanıyorsa harekete geçmemizin zamanı gelmiş demektir. Biz bu sorunlarla boğuşurken bilim insanları da iyi yaşam sürmenin yollarını araştırıyor. İşte iyi yaşam için 10 süper öneri...

  • 1
  • 12
İyi yaşam sürmek için ne yapmalıyız? İşte iyi yaşam için 10 süper öneri

Beslenme ve diyetetik alanında her gün yeni araştırmalar yayınlanıyor.

  • 2
  • 12
İyi yaşam sürmek için ne yapmalıyız? İşte iyi yaşam için 10 süper öneri

Ve bu araştırmalar ışığında hastalıklardan korunma, spor yaparken uygulayacağımız diyet, kronik yorgunlukla ve hafıza sorunları ile başa çıkma, cildin kurumasını, tırnakların güçsüzleşmesini önleme gibi konularda verilen beslenme önerileri sürekli değişiyor. Bu da biz uzmanlara sağlıklı beslenme alanında yepyeni ve güvenilir öneriler vermenin önünü açıyor. İşte sağlıklı yaşamanın yolları...

  • 3
  • 12
İyi yaşam sürmek için ne yapmalıyız? İşte iyi yaşam için 10 süper öneri

Kronik yorgunluğa balık ve kefir

Kronik yorgunluk birçok kişinin karşı karşıya kaldığıönemli bir sorun. Beslenmenizde omega 3, D vitamini ve probiyotik dengesine dikkat ederseniz kronik yorgunluğun zerresini hissetmezsiniz. Balık yendiğinde omega 3 düzeyi kanda artar ve yorgunluğun belirtileri de azalır. Haftada üç-dört kez en az 150 gr balık yemek gerekiyor. D vitamini eksikliği ise sürekli yorgun olmanızın tek nedeni. Kandaki D vitamini düzeyinin 50referans değerinin üzerinde olmasını sağlamak için D vitamini desteği almanız önemli.Probiyotik içeren yiyecekler yorgunluk belirtilerinin azalmasına birebir. Yoğurt, ayran, kefir ve az tuzlu turşuları sofranızda bulundurun.

  • 4
  • 12
İyi yaşam sürmek için ne yapmalıyız? İşte iyi yaşam için 10 süper öneri

Farklı kuru yemişler tüketin

Yeni araştırmalara göre her bir kuru yemişin sağlığa farklı yararları var. Protein açısından Antep fıstığı içi ve badem öne çıkıyor. Spor öncesi veya sonrası bir avuç içi kadar tüketmek kas dokusunda oluşan küçük hasarların tamirinde önemli rol oynuyor. Bu miktar yaklaşık 6 gr protein ve 18 gr karbonhidrat içeriyor. Kalp ve kemik sağlığına destek için ceviz eşsiz bir kuru yemiş. Çünkü cevizde bolca omega 3 ve manganez bulunuyor. Bunlar kalp ve kemik için en önemli besin bileşenleri. Sekiz ceviz yaklaşık 3 gr bitkisel omega 3 almanıza yardımcı olur, bu da kalbe giden damarlar ve kalp kasındaki elektriksel yüküdengeleyerek damar iç temizliğini sağlar. Kalsiyum emilimini kolaylaştıran manganez ise kemikgelişimi açısından vazgeçilmez bir mineral. Badem ise bol kalsiyum ve süper prebiyotik içeren ender yiyeceklerden. Bir avuç kadarı bağışıklığı güçlendirir.

  • 5
  • 12
İyi yaşam sürmek için ne yapmalıyız? İşte iyi yaşam için 10 süper öneri

Tereyağı yerine zeytinyağı kullanın

Tereyağının bağırsak mikrobiyotasını bozguna uğratarak metabolik sendrom hastalığına neden olduğunu gösteren önemli araştırmalar bulunuyor. Tereyağı tüketilmeye başlandıktan 12 hafta sonra insülin direnci gelişmeye başlar, iştah hormonu olan ghrelinin aşırı yükselmesi ile yeme isteği daha da artar. Zeytinyağı ise E vitamini, oleic asit ve fenol adlı antioksidanlar sayesinde ghrelinin artışını baskılar, insulin direncinin gelişmesini önler, kanda iyi huylu kolesterol olan HDL'ini artmasını sağlar ve en önemlisi yağlanma yapmaz. Bu nedenle size en değerli tavsiyem dolabınızdaki tereyağını kaldırın ve yerine erken hasat soğuk sıkım zeytinyağı öncelikli olmak kaydı ile, bulamıyorsanız da diğer tüm zeytinyağı çeşitlerini kullanmaya başlayın.

DİĞER GALERİLER