Kış depresyonuna hangi besinler iyi gelir? Kışın tüketmeniz gereken gıdalar neler?

Kış depresyonu halsizlik, yorgunluk, isteksizlik, uyku bozuklukları gibi sorunlarla kendini gösteriyor. Beslenmenize dikkat ederek kış depresyonunun üstesinden gelebilirsiniz. Peki kışın hangi gıdalar tüketilmeli? Kış depresyonuna iyi gelen besinler nelerdir? İşte kış depresyonuna karşı beslenme uzmanlarının hazırladıkları 20 besin.

Kış, daha az gün ışığı, soğuk hava ve daha durgun bir ruh halini de beraberinde getiriyor. Bu dönemde halsizlik, yorgunluk, isteksizlik, uyku bozuklukları gibi sorunlar yaşıyorsanız kış depresyonu geçiriyor olabilirsiniz. Beslenmenize dikkat ederek bu durumun üstesinden gelebilirsiniz. Ancak şikayetleriniz devam ederse bir uzmana danışmanızda yarar var.

İşte kış depresyonuna karşı beslenme uzmanlarının hazırladıkları 20 besin...

1- Yeterince karbonhidrat yiyin.

Tam tahıllı ekmek, kahverengi pirinç ve tam buğdaylı makarna gibi sağlıklı karbonhidratları tüketebilirsiniz.

2- Somon

Sağlıklı yağlarla yani omega-3 yağ asitlerinden zengin olduğu için kış depresyonuyla savaşmak için iyi bir seçimdir.

3- Süt

D vitamini, sadece bağışıklık sisteminde değil aynı zamanda ruh hallerinde de büyük bir rol oynar. D vitamini almak için güneşe çıkamıyorsanız, marketten bir karton süt alabilirsiniz.

DİĞER GALERİLER