Dünyada 5 tane 2'si Türkiye'de! Mühendislik harikası Rize-Artvin Havalimanı ve dünyadaki örnekleri

Türkiye'nin deniz üzerine dolgu yapılarak inşa edilen ikinci havalimanı olan Rize-Artvin Havalimanı, Başkan Recep Tayyip Erdoğan tarafından bugün hizmete açılacak. Denize dolgu yöntemiyle yapılan mühendislik harikası havalimanlarından dünyada 2'si ülkemizde olmak üzere toplam 5 tane var. İşte Rize-Artvin Havalimanı'nın ve dünyadaki örneklerinin özellikleri.

Giriş Tarihi: Güncelleme Tarihi:
Takvim Logo

Rize-Artvin Havalimanı bugün açılıyor. 3 milyon metrekare alanda inşa edilen Rize-Artvin Havalimanı, 45 metre genişlik ve 3 bin metre uzunluğundaki pistiyle bölgenin hava yolu ulaşımı ihtiyaçlarını eksiksiz karşılayacak.

Takvim Logo

Temeli 3 Nisan 2017'de atılan havalimanı, yıllık 3 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak.

Eşsiz mimarisi ve ileri mühendislik teknolojileriyle hayata geçirilen havalimanının, 32 bin metrekare terminal binası ve diğer destek binalarıyla toplam 47 bin metrekare kapalı alanı bulunuyor.

Takvim Logo

Bölgenin kültürel ögelerinden izler taşıyan havalimanında, yöresel mimarinin yansıtıldığı terminal binasının yanı sıra çay bardağı formundan esinlenilerek 36 metre yüksekliğinde kule inşa edildi. Gövdesi aydınlatılan kule, bölgenin siluetine de canlılık katacak.

Teknik ve yapım özellikleriyle kendi alanında dünyanın sayılı örnekleri arasında yerini alacak olan Rize-Artvin Havalimanı, yaklaşık 19 futbol sahası büyüklüğünde, bir başka deyişle 135 bin metrekareden fazla peyzaj alanına sahip.

Takvim Logo

Havalimanının 49 bin metrekaresi, Karadeniz'in coğrafi özelliklerine uyumlu olan 1453 ağaçla yeşillendirildi.

Rize çayını tüm dünyaya tanıtmak, çayın bahçeden bardağa yolculuğunu, bölgedeki tarihi ve etkileriyle anlatmak üzere Çay Müzesi'ne ve sanatsal objelere yer verilen havalimanında, 448 araç kapasiteli otopark bulunuyor.

Takvim Logo

Doğu Karadeniz Bölgesi başta olmak üzere ülke turizmine, ticaretine, üretimine sağlayacağı katkılarla, millete, çevreye, ülke ekonomisine hizmet edecek havalimanı, Doğu Karadeniz, Kafkas ve Orta Doğu ülkeleri arasındaki potansiyel trafikten kaynaklanacak taşımacılık zincirinin aktarma merkezi de olacak.

Takvim Logo

Havalimanı, Resmi Gazete'de yayımlanan Cumhurbaşkanı Kararı ile uluslararası giriş-çıkışlara açık daimi hava hudut kapısı olarak belirlendi.

Takvim Logo

DÜNYADAKİ ÖRNEKLER
Türkiye'deki Ordu-Giresun ve Rize Artvin Havalimanı'na benzer şekilde dünyada 3 tane daha denize dolgu yöntemiyle yapılan havalimanı var. İşte o havalimanları ve özellikleri:

Takvim Logo



Seul Incheon Havalimanı
Incheon Havaalanı Güney Kore'nin Başkenti Seul'un yaklaşık 50 kilometre dışında 2001 yılında açıldı. 5 milyar doların üzerinde yatırımla yapılan havaalanı deniz doldurularak yapılan en bilinen havaalanlarından bir tanesi.

Takvim Logo

Deniz seviyesinden sadece 7 metre yükseklikte olan Incheon Havaalanı, Uzak Doğu'nun en işlek havalimanlarından bir tanesi.

Takvim Logo

Kobe Havaalanı
Deniz dolgusuyla inşa edilen bir diğer uluslararası havalimanı da Japonya'da bulunuyor. Osaka'da bulunan Kobe Havaalanı da tıpkı Incheon gibi yapay bir alanın üzerine deniz dolgusuyla kuruldu.

2006 yılında inşası biten Kobe Havaalanı, Japonya'ya yaklaşık 8,7 milyar dolara mal oldu. 156 hektarlık alana kurulu olan Kobe Havalimanı'nın bulunduğu ada tamamen deniz dolgusuyla oluşturuldu.

Uluslararası olarak hizmet veren Kobe Havaalanı Japonya'nın deniz dolgusuyla oluşturduğu ilk lokasyon değil.

Takvim Logo

Hong Kong Uluslararası Havalimanı
Dünyadaki bir diğer deniz dolgusuyla yapılan havalimanıysa Hong Kong'ta bulunuyor. Dünyada en çok hava trafiğine sahip havalimanlarının başında gelen Hong Kong Uluslararası Havalimanı, 1998 yılında hizmete açıldı. Dünyada özellikle kargo üzerine yoğun bir trafiğin olduğu Hong Kong Uluslararası Havaalanı, deniz dolgusuyla inşa edilen adada bulunuyor. 12,48 kilometrekarelik yapay ada, Hong Kong'un ana havalimanını barındırıyor.

Takvim Logo