1- Sosyal medya şirketleri kimlerin denetiminde?
- Sosyal medya şirketlerinin bir siber saldırıda teyit veya doğrulama mekanizması henüz yok.
2- Sosyal medya şirketlerinin temsilciliklerinin yurt dışında bulunmasının dezavantajları nelerdir?
- Denetlenemeyen sistem, güvenliğini yitiriyor.
3- Yeni yasa milli güvenlik açısından nasıl bir avantaj oluşturacak?
- Toplumsal barışı tehdit eden içeriklerin derhal kaldırılması, toplumu manipüle eden içeriklerin tespiti ve hızlı biçimde engellenmesi için Türkiye'de yerleşik bir muhatabın olması önemlidir.
4- Yabancı algı operasyonları tarihe mi karışacak?
- Yasal düzenleme ile daha etkin ve hukuka uygun mücadele mümkün olabilecek.
5- Önceden sosyal medyada oluşan suçlar için nasıl bir yol izleniyordu?
- İsteyen istediğini dile getiriyordu, ancak bir denetim veya tespiti bulunmuyordu.
6- Sosyal ağ sağlayıcılarına getirilecek yükümlülükler neler?
- Sosyal ağ sağlayıcı, reklamlara ilişkin içerik, reklam veren, reklam süresi, hedef kitlesi, ulaşılan kişi veya grup sayısı gibi bilgilerin yer aldığı bir reklam kütüphanesi oluşturacak.
7- Diğer ülkelerle kıyaslandığında izlenen yol özelinde nasıl bir noktadayız?
- Türkiye, henüz yolun başında.