Sahibinden 2. el otomobilde en çok bu markalar satıldı! İşte şaşırtan rapor! Renault, Ford, Fiat, Volkswagen...

Dünyayı kasıp kavuran yeni tip koronavirüs nedeniyle sıfır araçların üretiminin durdurulması ikinci el otomobile rağbeti artırdı. Sahibinden 2. El otomobile olan rağbet fiyatların da artmasına neden oldu. İkinci el online otomobil piyasasında en çok satılan araba markaları belli oldu. İşte detaylar…

Giriş Tarihi:
Takvim Logo

İkinci el online oto pazarında, bu yılın mart ayında da en çok tercih edilen otomotiv markaları belli oldu.

Takvim Logo

Indicata'nın ikinci el online pazar raporundan edinilen verilere göre, Türkiye ikinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında geçen ayki satışlar, şubat ayına kıyasla yüzde 48 artarak 182 bin 731 (ilandan tamamen kaldırılan araçlar satılmış kabul edildiğinde) oldu.

Takvim Logo

Araç fiyatları ise bu dönemde ortalama yüzde 0,4 yükseldi. Bu dönemde ikinci el online satışlar içinde binek araçların payı yüzde 81, hafif ticari araçların payı yüzde 19 seviyesinde kayıtlara geçti.

Takvim Logo

Türkiye ikinci el online binek ve hafif ticari pazarı motor tipine göre değerlendirildiğinde, martta en yüksek payı yüzde 68,80'le dizel otomobiller alırken bunu, yüzde 30,22 ile benzinli, yüzde 0,73 otogazlı otomobiller takip etti. Elektrikli otomobillerin payı yüzde 0,21 ve hibrit otomobillerin payı da yüzde 0,03 olarak belirlendi.

Takvim Logo

Bu yılın mart ayında ikinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında, en çok tercih edilen otomotiv markası 29 bin 655 satışla Volkswagen oldu.

Takvim Logo

Renault, 23 bin 953 satışla ikinci ve Ford da 19 bin 242 satışla üçüncü sırada yer aldı.

Takvim Logo

Bunları 18 bin 457 adetle Fiat, 9 bin 523 adetle Opel, 9 bin 283 adetle Mercedes-Benz, 9 bin 161'le Hyundai, 8 bin 746 ile BMW, 7 bin 152 adetle Peugeot ve 6 bin 623 adetle de Audi izledi.

Takvim Logo

Audi böylece ilk kez ilk 10'a girmiş oldu. Söz konusu 10 markanın mart satışları, ikinci el online araç pazarının yüzde 78'ini oluşturdu.

Takvim Logo

Mart ayında 2.el online binek araç pazarında toplam 147 bin 271 adet satış gerçekleşti.

Takvim Logo

Volkswagen Passat 8 bin 613 adetle mart ayının en çok satılan modeli oldu.

Takvim Logo

Bunu 6 bin 401 adetle Renault Clio,

Takvim Logo

4 bin 579 adetle VW Polo,

Takvim Logo

6 bin 53 adetle Ford Focus,

Takvim Logo

5 bin 502 adetle Renault Megane,

Takvim Logo

4 bin 906 adetle Renault Fluence,

Takvim Logo

4 bin 554 adetle Opel Astra,

Takvim Logo

4 bin 368 adetle Fiat Egea,

Takvim Logo

Volskwagen Golf ve 3 bin 932 adetle,

Takvim Logo

3 bin 987 adetle de Toyota Corolla izledi.

Takvim Logo

Bu 10 model toplam binek satışlarının yüzde 36'sını oluşturdu.

2. el online hafif ticari araç pazarında toplam 35 bin 460 adet satış gerçekleşti. Fiat Fiorino 4 bin 697 adetle mart ayının en çok satılan modeli olurken, Ford Transit/Tourneo Courier 4 bin 514 adetle ikinci ve Fiat Doblo da 3 bin 885 adetle üçüncü sırada konumlandı. Ardından 2 bin 923 adetle VW Caddy, 2 bin 860 adetle Ford Transit/Tourneo Connect, 2 bin 59 adetle VW Transporter, 1.645 adetle Renault Kangoo, 1.366 adetle Ford Transit, 1.180 adetle Peugeot Partner, 930 adetle Citroen Berlingo sıralandı. Bu 10 model toplam hafif ticari satışlarının yüzde 73'ünü oluşturdu.

Takvim Logo

Mart ayında online pazarda Türkiye pazarı satış hızı ortalama 53 gün oldu. En hızlı satılan marka 41 günle Fiat, en yavaş satılan ise 72 günlük satış hızıyla BMW olarak belirlendi.