Your browser doesn’t support HTML5 audio

Global otomotiv sektörünün tedarik sorunu otomobil satın almak isteyen tüketicilerin elini bayilerden boş döndürüyor

Otomobil satın almak için bayilere giden tüketiciler eli boş dönüyor. Firmalar siparişleri karşılamakta zorlanıyor. Otomobilde bekleme süresi iki ayı buluyor.

Global otomotiv sektöründe yaşanan tedarik sorunu Türkiye'yi derinden etkilemeye devam ediyor. Otomobil satın almak için bayilere giden tüketiciler eli boş dönüyor. Firmalar siparişleri karşılamakta zorlanıyor. Otomobilde bekleme süresi ithal modellerde iki ayı buluyor. Bazı modellerde bu süre uzuyor. Türkiye'de üretimi yapılan yerli modellerde ise bekleme süresi bir ay. Piyasada yeterli otomobil bulunmaması satışlara olumsuz yansıyor. Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre Nisan 2022'de otomobil satışları yüzde 5.8 azalarak 45 bin 564 adet oldu. Hafif ticari araç pazarı yüzde 10.4 artarak 14 bin 471 adete çıktı. Toplam pazar ise yüzde 2.4 azalışla 60 bin 35 adet oldu. Yılın ilk dört ayında ise otomobil satışları yüzde 20.7 azalarak 162 bin 398 adet, hafif ticari araç pazarı ise yüzde 10.2 azalarak 49 bin 687 adet oldu. Bu dönemde toplam pazar 212 in 85 adet olarak gerçekleşti. Türkiye'de tedarik sorunu 2020'den beri devam ediyor. 2022 sonuna kadar süreceği tahmin edilen tedarik sorunu elinde stok bulunduran markalara yarıyor. Nisanda yeterli stoğu olan markalar satış yaparak rakiplerini solladı.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.