‘Euro ile ekmek ve kira’ goygoyunu bitirecek hesaplama! İşte Türkiye ve Avrupa ülkelerinin satın alma gücü kıyaslaması…

Koronavirüs salgını 100 yılı aşkın süredir görülen en kötü sağlık krizine yol açarken dünya genelinde de ekonomik sıkıntılar baş gösterdi. Türkiye’de muhalefetin başını çektiği grup ise adeta felaket tellallığına soyunarak “Battık bittik” yaygarası kopardı. Her fırsatta ezbere laflarla Türk Lirası değersiz gösterilerek Avrupa ülkelerinin alım gücü ile Türkiye kıyaslandı ve dayanaksız rakamlarla Türk ekonomisi hedef alındı. Peki Avrupa’daki kira, ekmek fiyatları ile Türkiye’deki fiyatlar kıyaslandığında ortaya gerçekte nasıl bir tablo çıkıyor? Türkiye’nin Almanya, İngiltere, Fransa, ve İtalya ile birlikte Satın Alma Gücü Paritesi’ni ele alarak hesapladık. İşte gerçekler…

2019'da dünya genelinde etkisini gösteren koronavirüs salgını tedarik zincirini kırarak ekonomiyi derinden sarstı. Dünyayı vuran krizden Türk ekonomisini de etkilenirken dövizde yaşanan dalgalanmalara karşın Türkiye büyüme ve ihracat rakamlarında yukarı yönlü bir hareket izledi.

CHP'nin başını çektiği İYİ Parti, HDP, Gelecek Partisi ve Deva Partisi'nin yer aldığı muhalefet ise salgınla beraber gelen küresel ekonomik krizi görmezden gelerek her fırsatta Türk ekonomisine saldırdı.

Muhalefet partileri ve yandaşı ekonomistler Avrupa ülkeleri ile Türkiye'nin alım gücü üzerinden bir kıyaslamaya girerek temelsiz rakamlarla manipülasyona soyundu.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.