İşini e-ticarete taşıyan KOBİ'ler rekabette öne çıkıyor: Başarılı olmak için ise 5 temel adım önemli

Son 10 yıldır yükselişini sürdüren, pandemi sürecinde büyük sıçrama yapan e-ticaret, KOBİ'lere de büyük avantajlar sunuyor. Rekabetin arttığı günümüzde e-ticaret üzerinden de satış yapan işletmeler, rakiplerinin önüne geçme fırsatını yakalıyor.

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 20 Temmuz 2021 Güncelleme 20 Temmuz 2021, 06:59
İşini e-ticarete taşıyan KOBİ’ler rekabette öne çıkıyor: Başarılı olmak için ise 5 temel adım önemli

İÇİNDEKİLER

Son 10 yıldır yükselişini sürdüren, pandemi sürecinde büyük sıçrama yapan e-ticaret, KOBİ'lere de büyük avantajlar sunuyor.

Rekabetin arttığı günümüzde e-ticaret üzerinden de satış yapan işletmeler, rakiplerinin önüne geçme fırsatını yakalıyor. Generali Sigorta, KOBİ'lerin e-ticarette işlerini kolaylaştıracak önerileri paylaştı:

FARKLILAŞIN: İşletmelerin detaylı bir sektör analizi yapmaları ve rakip markaların dijital dünyada neler yaptıklarını incelemeleri önemli.

Bunun ardından işletmenin müşterileri nezdinde dikkat çekeceği ve rakiplerinden farklılaşacağı alanların ve hizmetlerin belirlenmesi, dijital dünyada iyi bir temel atılmasını sağlıyor.

PAZARLAMA ÖNEMLİ: İşletmelerin müşterisine sunduğu hizmet veya ürün ne kadar kaliteli olursa olsun e-ticaret sitesine yönelik pazarlama ve dijital pazarlama çalışmalarının yapılmaması, KOBİ'lerin yaptıkları hataların başında yer alıyor.

Pazarlama ve dijital çalışma pazarlamalarına bütçe ayıran işletmeler, hem müşterilerine daha kolay ulaşabiliyor hem de ürün ve hizmetlerini tanıtma olanağına sahip oluyor.

YÜKSELİŞİN ANAHTARI DOĞRU EKİP: KOBİ'lerin e-ticarete vakıf, dijital süreçlere hakim bir ekip ya da birim kurması, atılan doğru adımların başında geliyor. Doğru ekibi kurabilen KOBİ'ler e-ticaret alanında daha hızlı yükseliyor.

GÜVENİ ARTIRIN: KOBİ'lerin e-ticaret özelinde güven yaratmak için müşteri ilişkilerini merkeze koyması ve müşteri iletişimini önemsemesi, başarıyı getiren diğer faktörler olarak dikkat çekiyor.

PAZARYERLERİNİ ÖNEMSEYİN: KOBİ'lerin pazaryerleri olarak adlandırılan dijital platformlarda yaptıkları hataların başında mağazalarını güncellememek, müşteriye eksik ya da hatalı ürün yollamak, müşteri isteklerine geç geri dönüş yapmak geliyor. Bu hataları minimum düzeyde yapan KOBİ'ler, platformlardaki müşteri değerlendirme puanlarının yüksek olması dolayısıyla potansiyel müşterilerin de ilk tercihleri arasında yer buluyor.